Wij bedanken u voor uw bezoek aan de Alensa.nl website. Deze behoort tot het
Europese Alensa netwerk dat originele en kwaliteitsvolle lenzen aanbiedt,
evenals de bijhorende accessoires. Deze pagina bevat de richtlijnen,
voorwaarden en termen waarmee u, de consument, koper en gebruiker van onze
Alensa.nl webshop, mee akkoord gaat bij het gebruiken van onze website en het
maken van een aankoop . Bij het bevestigen van elke aankoop zal ook een
tickbox staan die stelt dat u als klant uw akkoord geeft. Daarom is het
uitermate belangrijk dat u deze voorwaarden grondig leest en begrijpt. Alensa
gaat ervan uit dat de koper deze voorwaarden heeft begrepen en ermee akkoord is
gegaan. Aanvullende informatie kan gevonden worden op verder informatieve
pagina's op onze website. Alensa behoudt het recht om te verwijzen naar
informatie meegegeven op die pagina's.
Navigatie
1. Inleidende
bepalingen
De onderstaande voorwaarden zijn van toepassing voor het
winkelen bij Alensa.nl. De voorwaarden zijn vast en geven de contractuele
relatie tussen de koper en de verkoper weer. Alle contractuele betrekkingen
worden beheerst door de wetten van de Tsjechische Republiek. Indien de
wederpartij een consument is, worden alle relaties die hier niet worden
beschreven beheerst door het Tsjechische Burgerlijk Wetboek (Wet nr. 89/2012
Coll.) en de Consumer Protection Act (Wet nr. 634/1992 Coll.). Indien de
wederpartij een bedrijf is, zijn alle relaties die hierin niet zijn gedefinieerd
onderworpen aan het Tsjechische Wetboek van Koophandel (Wet nr. 513/1991 Coll.).
De Algemene Voorwaarden zijn niet van toepassing in gevallen
waarin de Koper een rechtspersoon is of een persoon die bij het bestellen van
goederen handelt binnen het kader van zijn bedrijf of beroep. Goederen die op
Alensa.nl zijn gekocht, zijn niet bedoeld voor wederverkoop. De Verkoper
verstrekt geen facturen zonder BTW. De Koper mag alleen een hoeveelheid goederen
kopen die overeenkomt met een normale behoefte.
Indien de Koper een
hoeveelheid goederen bestelt of aanschaft waarvan de Verkoper op basis van
beschikbare informatie beoordeelt dat deze voor wederverkoop is, behoudt de
Verkoper zich het recht voor om de bestelling te annuleren. Als er al een
koopovereenkomst is gesloten, heeft de Verkoper het recht om zich terug te
trekken uit de koopovereenkomst. In dat geval zullen de Koper en de Verkoper
onderling alle uitgevoerde transacties terugbetalen.
2.
Operator, registratie en beheer van Alensa.nl:
Alle producten en
diensten van Alensa.nl worden verleend door de hoofdoperator van het Alensa
netwerk. Onze magazijnen en logistieke centra zijn gelegen in Tsjechië.
Alensa.nl staat officieel geregistreerd bij het Alensa moederbedrijf, op volgend
adres:
Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praha
9
BTW-nummer: CZ27179681
Het Alensa handelsmerk, alle
inhoud op onze website, elk promotiemateriaal uitgegeven door Alensa zijn
intellectuele eigendom van de hoofdoperator van het Alensa netwerk.
3. Verantwoord gebruik van onze website en
promotiecodes
Klanten zijn vrij onze website te gebruiken als gasten of
geregistreerde gebruikers. De klant moet onze website op een correcte en
verantwoordelijke manier gebruiken, en hierbij onze algemene voorwaarden volgen.
In geval van misbruik heeft Alensa het recht om de gebruiker tijdelijk of
permanent te verbannen van de website en verleende diensten. De Algemene
voorwaarden zijn niet van toepassing wanneer de persoon die van plan is goederen
van de verkoper te kopen een rechtspersoon is of een persoon die handelt bij het
bestellen van goederen in het kader van zijn bedrijfsactiviteit of in het kader
van zijn zelfstandige beroepsuitoefening.
3.1. Correct gebruik van onze
website
Alensa.nl staat gebruik enkel toe onder wettelijke
normen:
- Locale, nationale en internationale wetten mogen niet worden
verbroken
- Schade, fraude en ongeautoriseerde reclame is niet
toegestaan
- Seksueel expliciete inhoud of inhoud dat haat, agressie,
geweld, discriminatie, intimidatie, pesterij of illegaliteit toont, is streng
verboden
- Gebruik onder een valse identiteit is verboden
Gebruikers zijn vrij om commentaar en recensies toe te voegen aan onze website.
Echter, commentaar mag niet gemaakt worden met de intentie om onze reputatie of
de reputatie van anderen te schaden, noch om anderen te intimideren, pesten of
te misleiden.
3.2. Strafbare feiten en technisch misbruik
Het is
ten strengste verboden om virussen of andere technologisch destructieve of
misbruikende software op onze website te introduceren, of om digitale aanvallen
op onze site en servers te plegen. Deze vormen van misbruik worden beschouwd als
strafbare feiten en zullen worden gemeld aan de bevoegdheden. In dergelijk geval
zal Alensa volledig samenwerken met de bevoegdheden en hen voorzien van alle
informatie nodig voor een wettelijk onderzoek en wettelijke vervolging.
Alensa is niet verantwoordelijk in geval dat onze website schade heeft
opgelopen door digitale aanvallen of schadelijke software.
3.3.
Voorwaarden voor kortingen en promotiecodes
Ons aanbevelingssysteem (via
klantencodes) is niet langer van toepassing en werd op 31.12.2018 stopgezet.
Krediet verworven aan de hand van dit systeem blijft actief tot het opgebruikt
is.
Alensa laat geen opstapeling van promocodes toe. De huidig actieve
korting kan u in het winkelmandje bekijken. U kan hier echter geen tweede, of
volgende korting aan toevoegen. Om een andere korting te activeren, moet u de
huidig actieve korting deactiveren. Alensa wil hiermee misbruik tegen gaan. Wees
u als klant dus bewust van het feit dat slechts één promotie actief kan zijn
op uw bestelling.
Afgeprijsde producten zijn niet vatbaar voor verdere
kortingen. U kan een afgeprijsd product herkennen aan een doorstreepte prijs,
vervangen door een nieuwe, lagere prijs. Deze korting is finaal en kan niet
verder verlaagd worden via andere promo's. Promo codes zijn dus ook niet van
toepassing op producten die reeds afgeprijsd zijn. Bij betwistting betreffende
kortingen, contacteer de klantendienst zodat uw zaak persoonlijk kan worden
geëvalueerd.
Verworven krediet (=bonusgeld gekoppeld aan de account van
de klant, dat enkel geldig is voor aankopen bij Alensa) wordt automatisch
afgetrokken van de volgende bestelling wanneer aan de minimumvoorwaarde is
voldaan. Krediet kan niet uitbetaald worden als geld of gestort worden op de
bankrekening van de klant.
Misbruik van promocodes op Alensa is ten
strengste verboden.
3.4. Informatiepagina's
Alensa voorziet
de gebruiker van allerhande informatiepagina's met tips, info, uitleg,
toelichting en meer betreffende contactlenzen, brillen, oogzorg, etc. Het
doeleinde van deze informatie is om gebruikers algemene tips en informatie te
geven, NIET om direct medisch advies te geven. Indien u professioneel medisch
advies vereist, gelieve uw arts of specialist te raadplegen. Volg ALTIJD het
advies van uw arts of specialist op. De informatie op onze website dient enkel
om dagdagelijks gebruik van onze producten te ondersteunen en mag niet gebruikt
worden voor medische doeleinden.
4.
Koopovereenkomst
De koopovereenkomst wordt geacht tot stand te zijn
gebracht wanneer de koper zijn bestelling bevestigt in het bestelformulier dat
online beschikbaar is. Een bestelling kan ook worden bevestigd via de telefoon.
Door het plaatsen van een bestelling bij Alensa.nl , erkent de koper dat
hij deze voorwaarden heeft gelezen en dat hij aanvaardt om eraan te voldoen.
Overigens bevestigt de koper bij het maken van een aankoop via onze webshop dat
hij/zij legaal gerechtigd is om dergelijke aankoop te maken. Tot slot bevestigt
u als koper in het bezit te zijn van een geldig voorschrift.
De verkoper
heeft het recht om bestellingen die meer dan 10 stuks van eenzelfde product
bevatten, te annuleren en terug te betalen.
4.1. Bewijs van aankoop en
facturatie
Indien de koper niet expliciet vermeldt in het veld
"Opmerking voor de verkoper" dat hij een gedrukt bewijs van aankoop en de
bijsluiter vereist, is hij het ermee eens dat ze zullen worden geleverd als
elektronisch formulier. De factuur kan worden gedownload nadat de koper zijn
bestelling heeft ontvangen door naar "overzicht bestellingen" te gaan op de
kopers persoonlijke Alensa.nl gebruikersprofiel. Het is ook mogelijk een
digitale factuur aan te vragen door contact op te nemen met de klantendienst. De
koper heeft de mogelijkheid om het afleveradres te onderscheiden van het
facturatie-adres en een notitie aan te brengen indien nodig in het
bestelformulier. Deze gegevens worden automatisch opgenomen in het fiscale
document.
Facturen op Alensa.nl worden steeds uitgeschreven op het adres
van de hoofdoperator van het Alensa netwerk. Dit adres kan niet worden gewijzigd
naar bijvoorbeeld het retouradres. Facturen staan steeds gedateerd op de dag van
verzending, NIET op de dag van de bestelling. Ook dit kan niet worden gewijzigd.
Een andere naam en een geboortedatum kunnen worden toegevoegd aan de factuur
maar hierbij valt de verantwoordelijkheid bij de koper en dient u, als koper,
steeds deze informatie duidelijk toe te voegen in het veld "opmerking" bij het
maken van een aankoop. Aanpassingen kunnen achteraf niet worden gemaakt.
Betreffende de ziekteverzekering , Alensa.nl kan klanten enkel
voorzien van een factuur. Wij voorzien meer informatie betreffende het
declareren van uw bestelling bij de zorgverzekeraar op onze webpagina
betreffende zorgverzekering
& facturatie. Wij gaan ervan uit dat u als klant deze pagina gelezen en
begrepen heeft
5. Betaling in onze webshop
De
door de Verkoper uitgegeven cadeaubon (hierna "tegoedbon" genoemd) is het bedrag
waard dat op de tegoedbon staat vermeld. De tegoedbon is in elektronische vorm
in PDF-formaat, die de koper per e-mail ontvangt nadat de betaling is
bijgeschreven op de rekening van de verkoper. Elke tegoedbon heeft een unieke
code, is beperkt in de tijd en kan alleen worden ingewisseld in de e-shop van
Alensa.nl. De tegoedbon kan niet worden ingewisseld voor geld. Een ongebruikte
tegoedbon kan niet worden ingewisseld voor een andere of op een andere manier
worden gecompenseerd. In geval van annulering, reclamatie of terugtrekking uit
de koopovereenkomst van een bestelling die met een tegoedbon is betaald, wordt
het met de tegoedbon betaalde bedrag terugbetaald in de vorm van een tegoed op
de klantenrekening van de koper die de tegoedbon heeft ingewisseld.
Pas
op:
De cadeaubon kan alleen worden gebruikt via een cashless transactie.
De cadeaubon kan niet onder rembours of met klantenkrediet worden
betaald.
Onze webshop beschikt over onderstaande betaalmethoden:
- iDeal
- Visa, Visa Electron, Maestro en Mastercard
- PayPal
5.1. Beveiligde betaling
Alle betalingen worden
op een veilige en beschermde manier uitgevoerd. Uw gegevens worden enkel
gebruikt om de betaling tot stand te brengen en zullen in geen geval worden
doorgegeven aan andere partijen. Betalen via Alensa verloopt volledig volgens de
Europese
regelgeving voor Sterke Cliëntauthenticatie, die optimale veiligheid en
bescherming garandeert.
5.2. Online betalen
Indien u kiest voor
online betaling met creditcard, iDeal of Paypal wordt u direct na het plaatsen
van de bestelling doorverwezen naar een beveiligde website van één van onze
partners waar u vervolgens de betaling veilig kan uitvoeren. U kunt de online
betaling tevens uitvoeren vanuit het overzicht van uw bestellingen via “Online
betalen”. Let er wel op dat de betalingslink enkel geldig blijft voor 30
minuten. Terugbetalingen in geval van retours gebeuren automatisch bij online
betalingen.
5.3. Betalen met Klarna
Indien u kiest voor betaling
via Klarna, dan vragen we u wanneer u de bestelling afrondt om in een apart
venster uw telefoonnummer en geboortedatum in te vullen. De uiteindelijke
betaling zelf gebeurt volledig via Klarna. U betaalt rechtstreeks aan Klarna via
de app en NIET naar ons. De exacte voorwaarden voor betaling worden door Klarna
zelf bepaald en meer info is te vinden hier: https://www.klarna.com/…ntenservice/
5.4. Betaling met
cadeaubon
Betaling met een cadeaubon is alleen mogelijk met een in de
Alensa.nl e-shop gekochte bon. Elke tegoedbon heeft een unieke code en is
beperkt in de tijd. Wanneer betaling met een tegoedbon is gekozen, moet de koper
de unieke code van de tegoedbon invoeren in het veld "Kortingscode" in de
rubriek "Winkelmandje" bij het plaatsen van de bestelling. De tegoedbon kan
alleen worden ingewisseld voor een eenmalige aankoop, voor het volledige bedrag.
Als de waarde van de aankoop hoger is dan de waarde van de tegoedbon, betaalt de
koper alleen het verschil. Voor de betaling van het saldo gelden de voorwaarden
voor de transactie, zie Betalingsopties. De tegoedbon kan worden gebruikt om
alle door de e-shop aangeboden goederen of diensten te betalen.
In geval
van niet-aanvaarding van een met een tegoedbon betaalde zending, wordt de
zending teruggestuurd naar de Verkoper. De Verkoper zal de bestelling van de
Koper annuleren en de aankoopprijs zal worden terugbetaald. In dit geval wordt
het bedrag van de tegoedbon in de vorm van een krediet teruggestort op de
klantenrekening van de koper. Als de aankoop werd betaald met een tegoedbon en
fondsen (top-up), kan de Koper beslissen in welke vorm hij de opwaardering wil
terugstorten (naar de bankrekening van de Koper of ook als tegoed op de
klantenrekening).
6. Problemen bij betaling
- Mocht u technische problemen ondervinden met het uitvoeren van de betaling,
controleer eerst zeker bij uw bank of Paypal account of uw transactie is
geslaagd; en zo niet, hoe dat probleem kan worden opgelost.
- Als uw
betaling succesvol werd uitgevoerd, maar om één of andere reden niet door ons
systeem werd geregistreerd, contacteer ons op info@alensa.nl met het nodige
bewijsmateriaal en wij valideren de betaling voor u.
- Als u problemen
ondervindt met de betalingspagina, probeer dan een andere browser of toestel, of
contacteer uw bank voor verdere technische hulp.
De ondernemer
behoudt zich het recht voor de prijs van de producten vóór de verzending te
corrigeren indien blijkt dat de producten tegen een onjuiste prijs zijn
aangeboden. In dit geval moet de klant op de hoogte worden gesteld van de juiste
prijs en akkoord gaan met de prijsaanpassing. Anders komt de koopovereenkomst
niet tot stand en wordt de bestelling door de exploitant geannuleerd.
7. Verzendkosten
Bestellingen onder €39
€ 3.89
Bestellingen over €39
GRATIS
Bestellingen onder €39
€ 3.89
Bestellingen over €39
GRATIS
Bestellingen onder
€39
€ 2.79
Bestellingen over
€39
GRATIS
Opmerkingen:
- De verzendkosten zijn
inclusief BTW
- Prijzen veranderen niet, ongeacht de betalingswijze, en
zijn steeds inclusief verpakking & verzending
- Verzendkosten zijn
NIET afhankelijk van de grootte of het gewicht van de verpakking
7.1 Gratis levering op Alensa
Levering met DHL of Budbee
koeriersdienst is helemaal gratis bij elke bestelling met contactlenzen, brillen
en zonnebrillen. Indien u een ander product wil kopen en voor meer dan €39
bestelt, dan wordt DHL of Budbee levering volledig gratis!
7.2. Verzending buiten Nederland
Alensa.nl is niet in staat buiten Nederland leveren. Gelieve zich naar www.alensa.eu te begeven om vanuit een ander
land te bestellen.
7.3. Verzending na betaling
Verzendingen
worden pas uitgevoerd nadat Alensa.nl de betaling heeft ontvangen. Betalen bij
afhaling is niet mogelijk. Enkel Klarna vormt hierop een uitzondering. Via de
Klarna app is het mogelijk achteraf te betalen. Alle voorwaarden hiervoor worden
uitgelegd door Klarna zelf, of u kan voor meer informatie over al onze
betaalwijzes terecht op de pagina betreffende de betalingsmethodes.
Ook voor
goederen die niet in stock zijn en worden bijbesteld bij de fabrikant voor de
klant, moet op voorhand worden betaald. Vermits dit vaak om unieke
parametercombinaties gaat, werken wij door betaling op voorhand aan te nemen
met een systeem van reservatie.
Extra dienst: pakketverzekering
Wij bieden nu de mogelijk om pakketverzekering bij te kopen. Deze verzekering
dekt pakjes in het geval dat ze beschadigd of verloren raken in transit. Dit
betekent dat van zodra is vastgesteld dat een pakje verloren of beschadigd is,
wij onmiddellijk een nieuw pakket met dezelfde goederen zullen opsturen. Via
deze verzekering hoeft u dus niet te wachten tot de soms lange claimsprocedure
eerst is afgerond, alvorens uw vervangingsgoederen kunnen opgestuurd worden. Hou
er natuurlijk wel rekening mee dat speciaal op-maat-gemaakte goederen, zoals
unieke brillen en zeldzame lenswaarden, eerst opnieuw zullen moeten
gemaakt/bijbesteld worden.
7.4. Producten toevoegen aan een
verzending
Vermits wij een groot aantal verzendingen verwerken in
ons magazijn, kunnen wij niet garanderen dat wij producten kunnen toevoegen of
bestellingen kunnen samenvoegen. Als u meerdere bestellingen wil
samenvoegen, of producten wil toevoegen, contacteer dan meteen de klantendienst,
liefst voor u de betaling heeft voltooid. De klantendienst zal vervolgens
inkijken of er in uw geval nog iets kan gedaan worden. In het algemeen wordt uw
bestelling als voltooid beschouwd wanneer u heeft betaald. Als u dan iets wil
toevoegen, moet u op eigen verantwoordelijkheid een nieuwe bestelling moeten
maken waarop opnieuw bovenstaande verzendkosten van toepassing zullen zijn.
8. Levertijden
Koeriersdienst | Geschatte levertijd |
DHL | 1 – 2 werkdagen na verzending |
Budbee Home | 1 – 2 werkdagen na verzending |
Budbee - Pakketautomaat | 1 – 2 werkdagen na
verzending |
Wij benadrukken
nogmaals: bovenstaande levertijden zijn naar schatting ! Deze zijn
gebaseerd op normale en gebruikelijke levertijden van onze leverpartners. Maar
vergeet niet dat onze leverpartner door onvoorziene omstandigheden mogelijks kan
afwijken van de vooropgestelde bezorgtermijn. Vooral in het geval van haast,
moet men dus rekening houden met de kleine mogelijkheid tot afwijking! Alensa
stelt duidelijk dat de klant zich ten allen tijde bewust is van de mogelijkheid
op vertraging door onvoorziene omstandigheden.
Opmerkingen:
- Bovenstaande verzendtijd treedt pas in
werking nadat de verzending ons magazijn heeft verlaten en u een
bevestigingsmail van verzending hebt ontvangen
- Als de bestelling werd
geplaatst en betaald voor de middag, gebeurt verzending op diezelfde dag
- Als de bestelling na de middag werd geplaatst en betaald, gebeurt de
verzending op de eerstvolgende werkdag
- U ontvangt een track &
trace code en link in de e-mail waarin Alensa.nl uw verzending zal bevestigen,
en u kan daarmee zelf de verzending opvolgen
- Verzendingen worden NIET
behandeld tijdens weekends
8.1. Leveringen zelf opvolgen
Vermits Alensa dagelijks een
groot aantal bestellingen verwerkt, heeft de klant de verantwoordelijkheid
zijn bestelling zelf op te volgen . Om dit te kunnen doen, voorziet Alensa
elke klant na zijn bestelling van een track & trace code of link waarmee de
verzending kan opgevolgd worden. De klant ontvangt deze in de e-mail waarin
Alensa de verzending van zijn/haar bestelling zal bevestigen. Soms duurt het
even alvorens elke leverdienst een code genereert, waardoor de code of link soms
niet in onze bevestigingsmail werden toegevoegd. Indien u om één of andere
reden geen code heeft ontvangen, contacteert u als klant de klantendienst om
deze code aan te vragen. Onze klantendienst zal u deze op verzoek dan
probleemloos opsturen.
8.2. Levertijden van niet-voorradige
goederen
Sommige lenzen met bijzondere parameters worden niet in grote
voorraad opgeslagen. Deze worden rechtstreeks bij de leverancier bijbesteld
waardoor levertijden afhankelijk worden van de leverancier en enkele weken
kunnen uitlopen. Wij geven u slechts een schatting hiervan maar deze kan
door de leverancier worden overschreden.
Tijdens het bestellen, krijgt u
een indicatie van de geschatte verzenddatum te zien. Let op dat deze kan
veranderen nadat u het aantal en de juiste parameters hebt ingesteld. U moet
steeds letten op de finale schatting, nadat alle waarden werden ingevoerd. Pas
dan weet u zeker welke lenzen niet in voorraad zijn en zullen worden bijbesteld
bij de leverancier. U kan hier een voorbeeld zien hoe dit eruit ziet op de
productpagina.

Gelieve op te merken dat de algemene indicatie bij elk product
“X st. op voorraad” enkel duidt op de algemene aanwezigheid van dit product
in ons magazijn. In geen geval is deze indicatie van toepassing op specifieke
parameters met als gevolg dat een bepaalde combinatie misschien niet in voorraad
is. Gelieve enkel rekening te houden met de geschatte levertijd nadat u
alles correct heeft ingevuld. U kan dit nogmaals bekijken in uw winkelmandje
alvorens u afrekent en krijgt na afrekening ook een bevestigingsmail hierover
van Alensa.nl. Verzending zal enkel gebeuren nadat alle producten terug
beschikbaar zijn. Alensa.nl behoudt het recht om de beschikbaarheid te updaten
nadat de bestelling werd geplaatst.
8.2.1 Bestellingen die zowel
voorradige als niet-voorradige goederen bevatten
U heeft als klant zelf
de verantwoordelijkheid om, na het invullen van alle correcte parameters,
nogmaals de individuele geschatte levertijden van elk product te
controleren in uw winkelmandje, zie voorbeeld, voor u tot betaling overgaat.
Controleer dit zeker voor elk van uw producten, vermits sommige producten
mogelijks niet in voorraad kunnen zijn.
Er kunnen zich situaties
voordoen waarin een fabrikant operationele complicaties ondervindt en onze
magazijnvoorraad niet volledig gedekt is. De levertijd is altijd direct
afhankelijk van de omstandigheden bij onze leveranciers en kan enkele weken
duren. Onder niet-voorraad artikelen vallen contactlenzen op bestelling, lenzen
met zeer ongebruikelijke dioptrische parameters, enz. die wij niet fysiek op
voorraad hebben. De verzendtijden zijn indicatief en gebaseerd op de meest
recente periode. Dit geeft de verwachte datum van verzending van de producten
uit ons magazijn aan en maakt deel uit van de tabel waar de koper de dioptrische
parameters invoert.
Voorbeeld van de verzendingsgegevens:
Door over te gaan tot betaling, gaat u als klant akkoord dat uw
verzending pas zal gebeuren wanneer alle producten beschikbaar zijn. Het
splitsen van bestellingen waarbij voorradige goederen eerst worden verstuurd,
gebeurt slechts in heel uitzonderlijke gevallen. Als u dit wenst, kan u mits
bijbetaling van een extra verzendkost gelijk aan de gebruikelijke verzendkosten,
uw voorradige goederen afzonderlijk laten versturen.
9.
Problemen bij leveringen
Alensa.nl is niet verantwoordelijk voor
enige vertragingen veroorzaakt door onze leverpartners tijdens de levering zelf
, bijvoorbeeld in situaties buiten onze controle zoals
weersomstandigheden, feestdagen, etc. Houd in gedachten dat wij slechts een
schatting van de levertijd geven. Uw levering kan in uitzonderlijke gevallen
enkele dagen vertraging oplopen. Om een zo vlot mogelijke levering te garanderen
raden wij u sterk aan om u ons uw volledige adresgegevens (straat, huisnummer,
postcode en stad) te bezorgen en een telefoonnummer waarop onze logistieke
partners u kunnen bereiken. Van zodra de bestelling verzonden is, zal u ook de
toegang tot een track and trace nummer ontvangen. Aarzel niet om ons te
contacteren indien u daar enige problemen opmerkt.
Als een pakket om
één of andere reden niet kan worden afgeleverd, wordt het vaak opgeslagen in
een magazijn of opslaghuis van de koeriersdienst. De koeriersdienst zal sowieso
periodiek opnieuw proberen te leveren. Echter, blijkt levering gedurende lange
tijd onmogelijk en blijft het pakket onopgeëist door de klant, dan wordt het
pakket ofwel teruggestuurd naar ons, ofwel vernietigd. De klant is zelf
verantwoordelijk om een adres op te geven waar de klant beschikbaar is om het
pakket aan te nemen. Verder dient de klant zelf de levering op te volgen en bij
een moeilijke levering zelf contact op te nemen met de koeriersdienst in
kwestie, zodat het pakje niet wordt vernietigd. Gebeurt dit wel, dan kan
Alensa het pakje NIET vervangen of terugbetalen. Alensa zal al het mogelijke
doen om de klant te bereiken om dit te vermijden. Na lange onbereikbaarheid valt
de verantwoordelijkheid bij de klant.
Indien er een of ander
probleem optreedt met de levering, moet de klant dit melden binnen de 30 dagen
na de geschatte bezorging.
9.1. Claim protocol
Onze
klantendienst zal u steeds hierover uitgebreid inlichten maar Indien wordt
vastgesteld dat een pakket verloren, vermist of verkeerd geleverd is, zullen wij
namens u een claim indienen bij onze bezorgpartner(s). Om de claim in te dienen
zijn twee bevestigingen nodig: 1.) een ondertekende beëdigde verklaring van de
klant dat het pakket niet is ontvangen, aan ons verzonden binnen 20 dagen na de
vermeende levering; 2.) verificatie van het leveringsbedrijf dat het pakket
verkeerd is behandeld. Eens dergelijke claim werd geopend, kunnen wij ernaar
streven om u zo snel mogelijk een terugbetaling of nieuwe zending te voorzien.
Wij zijn niet in staat om terug te betalen of uw pakje opnieuw te zenden totdat
het huidige pakje officieel door de betreffende koeriersdienst als verloren werd
erkend. De wachtperiode hiervoor verschilt bij iedere koeriersdienst en kan tot
21 dagen in beslag nemen. U gaat als klant akkoord met het correct doorlopen van
de volledige claimprocedure, zodat wij u snel van en op de juiste manier kunnen
helpen. Echter, indien u onze pakketverzekering hebt aangekocht, dan zullen we
nagenoeg onmiddellijk een nieuw pakket met dezelfde goederen kunnen opsturen,
zonder dat de claimsprocedure eerst afgerond is.
9.2. Beschadigde
verpakking
Contactlenzen en accessoires worden geleverd in een stevige
verpakking van voldoende omvang, hierdoor kan u er zeker van zijn dat u uw
zending onbeschadigd en in goede staat ontvangt. Als de doos echter beschadigd
is, accepteer het pakket dan niet van de logistieke partner en geef de reden op
in het leveringsprotocol, bijvoorbeeld "aanzienlijke schade aan de doos",
"vloeibaar lek" etc. U moet ook zo spoedig mogelijk contact met ons opnemen,
zodat we snel kunnen snel reageren op de situatie en nieuwe goederen kunnen
verzenden naar u.
10. Garantie en retours
De
365-dagen garantieperiode begint wanneer het product door de koper is ontvangen.
Als het gekochte product (of de verpakking of de gebruiksaanwijzing die eraan
verbonden zijn) een vervaldatum vermeldt die voldoet aan de bijzondere
wettelijke voorschriften, zal de garantieperiode eindigen op de vervaldatum. Wij
leveren meestal contactlenzen met een vervaldatum van meer dan 24 maanden.
Vervaldata zijn beschikbaar voor elk product in onze web shop. In geval van
twijfel over de vervaldatum neem dan contact op met info@alensa.nl.
10.1.
Terugzendingen moet aan elk van volgende voorwaarden voldoen:
- De
doosjes/verpakkingen moeten ongeopend, onbeschadigd, ongebruikt, ongemarkeerd
en in verkoopbare toestand zijn*
- De goederen moeten volledig
geretourneerd worden (geen ontbrekende componenten)
- De retour van
brillen en zonnebrillen wordt onderaan verder uitgelegd
- De producten
moeten gekocht zijn bij Alensa.nl en niet ouder zijn dan 365 dagen na de aankoop
- Klantenservice moet
op de hoogte gebracht worden voor elke retour
- Retours binnen de
bedenktijd (tot 30 dagen na ontvangst) worden totaal vergoed, inclusief
bezorgkosten (zie punt 12. onderaan in deze voorwaarden)
- Retours
nadat de wettelijke bedenktijd is verstreken worden individueel beoordeeld op
basis van vervaldatum en staat van de producten (de producten moeten in
verkoopbare toestand zijn en verzendkosten vallen niet onder de retourgarantie)
- Indien Alensa zelf duidelijk een fout maakte en de verkeerde
producten heeft gestuurd: klachten moeten gemaakt worden binnen 30 dagen na
ontvangst van de goederen om geldig te zijn
*verpakkingen moeten onder meer voldoen aan de EU-wetgeving voor gezondheid en
veiligheid. Wanneer we verwijzen naar verpakkingen, bedoelen we het volledige
doosje en niet individuele lenzen binnenin de verpakking. Enkel opticiens zijn
gerechtigd te handelen in individuele lenzen. Alensa, als verdeler van volledige
verpakkingen, kan geen individuele lenzen aanvaarden als de volledige verpakking
is gecompromitteerd. Meer info bij onze Vragen over
bestellingen, bij vraag 31.
10.2. De retourprocedure is van
toepassing op:
- Retours binnen de bedenktijd van 30 dagen (zie punt
12. onderaan in deze voorwaarden)
- Retours buiten de bedenktijd die
binnen de garantie vallen
- Verkeerd geleverde producten (moet binnen de
30 dagen gemeld worden)
- TopVue
geld-terug-garantie (enkel geldig binnen 60 dagen na ontvangst)
- Terugsturen voor een kwaliteitscontrole
U moet als klant
steeds de richtlijnen op onze pagina betreffende de terugzendprocedure
te lezen en te volgen. Bij twijfel, raadpleeg onze klantendienst.
10.2.1
Retour van zonnebrillen en brillen op voorschrift:
Onze
brillen/zonnebrillen komen met een standaardgarantie van twee jaar in geval
van defect. Als u uw bril/zonnebril gewoon wil retourneren, dan kan dit enkel
gebeuren binnen de 30-dagen bedenktijd. Hierna vervalt de geldigheid voor
normale retours van brillen/zonnebrillen. De goederen moeten ongebruikt en
onbeschadigd zijn. De originele verpakking mag niet vernietigd worden. Indien u
graag zonnebrillen of brilmonturen wil terugzenden voor een terugbetaling, moet
u het complete product terugsturen. Dit is inclusief de doos, de buitendoos, de
verpakking, alles binnenin de doos, schoonmaakdoekjes, en alle etiketten en
stickers. Met andere woorden, de zonnebril of montuur moet in de exacte,
originele toestand worden teruggestuurd. Indien elementen missen of beschadigd
zijn, is terugbetaling of omruiling niet meer mogelijk. Gelieve hiervoor goed op
te letten.
Zonnebrillen, monturen en brillenglazen worden allen
verstuurd in optimale toestand en grondig gecontroleerd op kwaliteit. In het
zeldzame geval dat de bril of zonnebril defect zou aankomen, contacteer meteen
onze klantendienst. Klachten over schade ten gevolge van slecht gebruik, slecht
onderhoud, of normale slijtage kunnen niet aanvaard worden onder de garantie.
De brillenglazen van brillen op voorschrift worden individueel gemaakt,
en zijn steeds gepersonaliseerd. Daarom komen deze nooit in aanmerking voor een
retour of eventueel een annulering. Enkel de brilmonturen komen in aanmerking
voor een retour en eventuele terugbetaling. Deze voorwaarde geldt van zodra de
brillenglazen betaald zijn. Indien u toch vragen of specifieke problemen hebt,
contacteer eerst onze klantendienst en wij kijken na wat kan gedaan worden.
De koper erkent tevens dat in geval van aankoop van een afzonderlijk
brilmontuur, de verkoper niet aansprakelijk is voor schade aan het montuur
veroorzaakt door het ondeskundig slijpen van de glazen door een derde.
10.3. De procedure betreffende retours:
Het is
belangrijk dat u voor elke retourzending steeds deze procedure volgt .
Alensa.nl kan geen verantwoordelijkheid opnemen voor terugzendingen die de
procedure niet hebben gevolgd. Eerst en vooral neemt u contact met ons op via
het contactformulier op de
website, of via mail, met een toelichting over de reden van de retourzending,
hierbij inbegrepen alle nodige informatie (ordernummer, volledige beschrijving
items, etc.) Onze klantenservice zal uw verzoek inzien en neemt contact op via
email.
Onze klantenservice reageert meestal op verzoeken binnen 1–2
werkdagen. Bij een goedkeuring ontvangt u instructies over hoe het nu verder
moet, maar hieronder staat beschreven hoe retours gebeuren voor 2 situaties
(10.3.1 en 10.3.2):
10.3.1 Situatie 1: Alensa maakte een fout of u wil
retourneren om de kwaliteit te controleren
Ontving u iets verkeerd van
ons of ging er iets mis aan onze kant? Laat dit eerst en vooral aan onze
klantendienst weten zodat wij onze fout kunnen bevestigen. Nadat onze fout is
bevestigd, sturen we u per email een postlabel op waarmee u uw terugzending in
orde maakt. Stuur niets op zonder dit label!
Kortom, de procedure om
terug te zenden gaat in 4 stappen:
- Valideer uw retourzending door
contact met ons op te nemen via het contactformulier
- Onze klantendienst
zendt u een postlabel via email
- U maakt de retourzending in orde mét
bijgevoegde retourlabel
- Stuur ons de retourzending
10.3.2 Situatie 2: U wil normaal retourneren, u bestelde verkeerd of u wil de
geld-terug-garantie op TopVue gebruiken
In de situatie dat u normaal
retourneert of dat u een foutje had gemaakt, of in het geval u TopVue producten
terugstuurt om uw geld terug te krijgen, dan moet u alles terugsturen naar ons
Regus retouradres. Dit adres wordt enkel en alleen gebruikt om retourzendingen
te verzamelen, waarna onze partner Regus deze doorstuurt naar onze magazijnen en
centra in Tsjechië.
Nikola Durmaz
EXPANDECO – ALENSA
Hoofdstraat 163
8162AG Epe
Zorg dat u voor deze retour een
track en trace ontvangt, zodat u uw zending kan opvolgen! De klantendienst zal u
hier naar vragen als u eventueel zou vermoeden dat er iets is misgegaan met uw
retour.
10.4. Pak alles goed in en geef ons de nodige documenten
Stuur de ongeopende en onbeschadigde verpakkingen van contactlenzen per post in
een stevige doos om schade tijdens transit te vermijden. Voeg een bewijs van
aankoop, uitgegeven door de Alensa.nl webshop, toe.
10.5. De prijs van
retours
In het geval van situatie 1, dat het
uitdrukkelijk gaat om een fout van de verkoper, of bij een kwaliteitscontrole,
zullen de bijkomende kosten voor uw retourzending uiteraard vergoed worden door
Alensa.nl en wij sturen u in beide gevallen een gratis label.
U betaalt
zelf voor de afhandel- en verzendkosten van de retourzending in het geval van
situatie 2. De verkoper is niet in staat een prepaid optie voor
een retourzending te verschaffen en u maakt deze zelf in orde.
10.6. De
wachttijd bij retours
Alensa.nl neemt contact met u op nadat uw
terugzending is aangekomen, verwerkt en gecontroleerd op schade, gebruik of
opening. Dit proces kan tot een maand in beslag nemen. Voor retours afgehandeld
door Regus, moet Alensa soms wachten tot onze partner genoeg retours heeft
verzameld om een bulkzending naar ons te kunnen doorsturen. In geval van
twijfel, aarzel niet om de klantenservice te contacteren om te vragen hoe het
met uw terugzending gesteld is.
Merk op dat deze procedure langer zal
duren wanneer u zonnebrillen zou terugsturen, uiteraard in hun
oorspronkelijke staat en onbeschadigde verpakking. De reden hiervoor is dat de
authenticiteit en toestand van elk paar eerst gronding moet onderzocht worden
alvorens de procedure kan worden afgerond. Zorg dat alle etiketten nog
steeds aan de bril zijn bevestigd!
Als klant gaat akkoord
bij elke retour dat u de wachttijd en verwerkingstijd zal respecteren.
11. Klachten betreffende goederen en diensten
Heeft u klachten over uw aangekochte lenzen of producten? Dan dient u rekening
te houden met onderstaande termen, vermits deze zonder dispuut gelden op alle
aankopen gemaakt op Alensa.nl. Bij klachten aanvaardt Alensa.nl onder geen
enkele voorwaarde beweringen waarin de klant alle contactlenzen en dus, met
andere woorden, alle bewijsmateriaal heeft weggegooid. Let er dus op om
steeds alles bij te houden en eventueel foto's te nemen. Neem steeds eerst
contact op met onze klantendienst. Zij zullen adviseren over wat nog kan gedaan
worden. Indien u vervolgens uw producten moet retourneren, dient u de procedure
en voorwaarden beschreven op onze pagina betreffende de terugzendprocedure
steeds te volgen en respecteren.
Klachten over TopVue producten kunnen
worden aangepakt binnen onze TopVue
geld-terug-garantie zolang aan alle voorwaarden, die op onze webpagina
gewijd aan dit onderwerp te lezen zijn, werd voldaan.
Alensa.nl is
een online verkoper van contactlenzen en geen opticien. Bijgevolg is het dus
onmogelijk voor ons om losse of individuele lenzen te vervangen. Enkel de
opticien is gerechtigd om proeflenzen te voorzien of individuele contactlenzen
te vervangen. Wij kunnen u enkele volledige verpakkingen leveren. Bij klachten
betreffende losse lenzen, kunnen wij dus enkel handelen door te werken met de
volledige verpakking.
Restitutie van een bestelling betaald met een
cadeaubon
In geval van een klacht over een bestelling die met een
tegoedbon is betaald, wordt het met de tegoedbon betaalde bedrag terugbetaald in
de vorm van een tegoed op de klantenrekening van de koper die de tegoedbon heeft
gebruikt.
Als de aankoop werd betaald met een tegoedbon en fondsen (extra
betaling), kan de koper beslissen hoe hij de extra betaling wil terugstorten (op
de bankrekening van de koper of ook in de vorm van een krediet op de
klantenrekening).
11.1. Lenzen met productiefouten en klachten over
kwaliteit
Indien u klachten heeft over de kwaliteit van uw lenzen
(roodheid, wazig zicht, oncomfortabel, scheuren, extreem droog, …) zullen wij
deze doorsturen naar de fabrikant waar ze worden gecontroleerd op
productiefouten in een kwaliteitscontrole. Bewaar daarom alle producten
waarvan u een defect vermoedt! Gooi niets weg! Indien er een productiefout
of defect wordt aangetroffen, zullen wij u gratis nieuwe lenzen met dezelfde
parameters opsturen. Indien er echter wordt bewezen dat de klant de schade
of het defect zelf heeft veroorzaakt, kunnen we u helaas geen nieuwe lenzen
opsturen of geld teruggeven.
Als u defecte lenzen terugstuurt,
raden wij u aan het in een stevige doos te plaatsen om beschadiging tijdens
transport te voorkomen. Wanneer de fabrikant een productiefout zal moeten
opsporen, is het nodig om alle verpakkingen ook toe te voegen aan uw zending.
Dit wil zeggen dat u blisters en dergelijke dient mee te geven. Het
LOT-nummer dat zich op de verpakking en op elke individuele blister bevindt, is
uiterst belangrijk voor het onderzoek. Geef daarom zoveel mogelijk materiaal
mee! Als een contactlens is uitgepakt (of gebruikt), moet u voorkomen dat
deze uitdroogt tijdens het transport. Wij raden u aan de defect lens of lenzen
in een houder met lenzenoplossing te plaatsen en deze stevig te sluiten. Als de
lenzen uitgedroogd aankomen of beschadigd worden tijdens het transport, kunnen
wij u geen nieuwe lenzen opsturen of u uw geld terugstorten. Aangezien elke
klacht uniek is adviseren wij u om vooraf contact op te nemen met onze
klantenservice voor de exacte details van de omruiling via info@alensa.nl. Het item
waarover u klachten heeft, moet vergezeld gaan van een brief waarin de
productfout beschreven wordt. U dient ook een brief toe te voegen waarin u stelt
wat u verwacht (nieuwe lenzen, geld terug). Let op dat een
kwaliteitscontrole door de fabrikant een bepaalde tijd in beslag kan nemen, maar
wij behandelen klachten binnen de 30 dagen.
Bij elke klacht gaan we
er natuurlijk van uit dat u de lenzen uitstekend heeft verzorgd. Een
verwaarloosde verzorging kan namelijk makkelijk lijden tot een defecte lens.
Indien uw defect te wijten is aan slechte zorg, kan u helaas geen klacht
claimen. Neem zeker een kijkje naar wat u moet om uw
lenzen goed te verzorgen. Ook normale slijtage is geen reden tot een claim
voor vervanging of reparatie. Wij gaan steeds na of u het product normaal heeft
gebruikt, of er geen sprake is van normale slijtage, of u het product goed heeft
onderhouden, of u het product niet zelf hebt beschadigd en of u het probleem
tijdig aan ons hebt gemeld. Enkel wanneer wij hebben onderzocht dat u voldoet
aan deze voorwaarden, heeft u recht op vervanging/vergoeding.
Gelieve op te merken dat u uw oogvoorschrift of recept zal moeten
voorleggen wanneer u een onderzoek naar defecte lenzen start. Tijdens
het bestellen, zal u nooit een voorschrift moeten indienen, maar u moet wel
steeds in het bezit zijn van een recept of voorschrift dat niet ouder is dan
één jaar. Uw recept en uw exacte oogwaarden zullen vergeleken worden met de
waarden van de vermoedelijk defecte lenzen tijdens het onderzoek.
De
klant heeft het recht om een klacht in te dienen betreffende mogelijke defecten
binnen 24 maanden na ontvangst van het product. Indien een vermoedelijk defect
wordt gemeld binnen 6 maanden na ontvangst, en indien dit defect bewezen wordt,
dan wordt geoordeeld dat het product defect was voor de klant het had ontvangen.
11.2. Ontevredenheid omdat u de verkeerde parameters heeft
ontvangen
Merkt u dat uw lenzen niet de juiste waarden hebben,
contacteer dan onmiddellijk de klantendienst, best voor u de lenzen openmaakt.
In het geval dat wij u, door onze eigen fout, een verkeerde waarde hebben
toegestuurd, zullen wij u de lenzen vergoeden of ze vervangen zonder extra
kosten. Echter, in het geval u zelf een foutje maakte tijdens het bestellen, en
uw lenzen komen daardoor niet overeen met uw voorgeschreven waarden, dan valt de
verantwoordelijkheid op u en kan Alensa de lenzen enkel vervangen of vergoeden
als deze ongeopend, ongebruikt en onbeschadigd zijn. Het afhandelen van zulke
zaken gebeurt in overeenstemming met bovenstaande terugzendprocedure. U moet
steeds in bezit zijn van een officieel voorschrift van uw arts of oogspecialist.
Dit voorschrift mag niet ouder zijn dan 1 jaar oud. In geval van betwisting,
heeft Alensa het recht dit voorschrift van u te vragen en dit te vergelijken met
uw bestelling. Let dus steeds goed op tijdens het bestellen dat u de correcte
waarden ingeeft.
Klachten over de ontvangst van verkeerde goederen
zijn slechts geldig voor 30 dagen na ontvangst van het product . Als meer
dan 30 dagen zijn verstreken nadat u het product heeft ontvangen, dan is de
klacht niet langer geldig. We raden u daarom aan om uw producten meteen na
ontvangst te controleren en zo snel mogelijk contact op te nemen met ons als u
een fout opmerkt.
11.3. Ontevredenheid over een nieuw merk van
lenzen
Overstappen naar een nieuw merk van contactlenzen (ook al werd
dit aanbevolen door een specialist) vormt een risico dat dit nieuwe merk de
drager niet past. De verkoper is niet aansprakelijk voor enige medische
complicaties of ongemakken die kunnen voortvloeien uit het dragen van dergelijke
nieuwe lenzen. Wij raden u aan om steeds overleg te plegen met uw oogarts of
opticien vooraleer u nieuwe lenzen probeert. Wanneer u als klant contactlenzen
aankoopt zonder advies van een specialist, arts of opticien, kan Alensa geen
verantwoordelijkheid nemen als de lenzen u niet bevallen. Dit alles is tevens
ook van toepassing op lenzenvloeistoffen, oogdruppels en oogsprays.
Indien u de verpakking van deze lenzen reeds geopend heeft kan u ze helaas niet
meer omruilen en in dit geval kan Alensa niets meer doen voor u.
11.4.
Ontevredenheid over het effect van gekleurde lenzen
Het uiteindelijke
effect van het dragen van gekleurde lenzen is zeer subjectief en kan variëren
afhankelijk van vele omstandigheden en invloeden. Ten eerste zal het effect
worden beïnvloed door de pigmentatie van de ogen. Ten tweede kan het effect
worden beïnvloed door externe factoren zoals licht, make-up en kledingkeuzes.
Bovendien kan het type van kleurlenzen ( versterkend of ondoorzichtig ) een
andere resultaat geven op uw natuurlijke oogkleur. De afbeeldingen die wij
voorzien op onze website tonen het bedoelde effect van kleurlenzen, maar kan dit
effect kan variëren van gebruiker tot gebruiker. Omdat het onmogelijk is om het
resultaat voor elk individu te voorspellen, kunnen we kleurlenzen niet vergoeden
indien u ontevreden bent van het resultaat. U gaat als klant akkoord bij de
aankoop van kleurlenzen dat deze bij ontevredenheid niet kunnen worden vergoed.
11.5. Klachten over zonnebrillen, brillen en monturen
Zonnebrillen, brillen en monturen worden grondig gecontroleerd op kwaliteit voor
verzending en worden in optimale toestand ingepakt en verzonden. In het zeldzame
geval dat deze beschadigd of defect zouden aankomen, gelieve meteen onze
klantendienst te contacteren zodat we uw zaak kunnen inkijken en u kunnen
helpen. Wij kunnen geen klachten aanvaarden over brillen die niet correct
gebruikt werden volgens de gebruikersinstructies, of brillen die werden
beschadigd door slecht onderhoud (bijvoorbeeld door de bril schoon te vegen met
een doekje niet bedoeld voor brillenglazen). Ook schade veroorzaakt door extreme
temperaturen (bijvoorbeeld door sauna of zonnehitte in een auto, etc.), of door
agressieve/bijtende stoffen (haarproducten, zeewater, etc.), valt niet onder
onze garantie. Onze garantie dekt ook defecten veroorzaakt door normaal en
frequent gebruik niet. Met andere woorden, brillen die schade oplopen
veroorzaakt door de klant of door de omgeving, door verkeerd gebruik of normale
slijtage, komen niet in aanmerking voor verdere kortingen of een vergoeding.
Stuur de geadverteerde bril terug in de originele doos inclusief het
schoonmaakdoekje.
Verdenkt u defecte brillenglazen?
Vermoedt u
toch een defect met uw geslepen brillenglazen, dan zullen deze (samen met uw
voorschrift, wat u in dit geval moet voorleggen) worden gecontroleerd door de
fabrikant. Als de fabrikant een defect vaststelt, zullen de glazen wél worden
vergoed.
Voor klachten betreffende defecte enkelvoudige
brillenglazen , contacteer onze klantendienst eerst en zorg dat u een
geldig recept of voorschrift (niet ouder dan 1 jaar) meegeeft. Dit
recept/voorschrift is absoluut nodig om de brillenglazen na te kijken. De
voorschrift moet door een erkende opticien uitgegeven zijn en dit ook zichtbaar
zijn op de voorschrift. U zal vervolgens gevraagd worden om de bril volledig
terug te sturen (montuur, glazen, bijgeleverde accessoires, etiketten, etc.).
Neem de brillenglazen NIET uit de montuur!
Voor klachten betreffende
defecte multifocale / progressieve brillenglazen , contacteer onze
klantendienst eerst en zorg dat u een geldig recept of voorschrift (niet
ouder dan 1 jaar) meegeeft. U moet ook een frontale foto waar u de bril
draagt , meegeven (die zal gebruikt worden om de bril te centreren), en een
foto van de zijkant waar u de bril draagt (die zal gebruikt worden om de
hoek van de bril te bepalen). U zal vervolgens gevraagd worden om de bril
volledig terug te sturen (montuur, glazen, bijgeleverde accessoires, etiketten,
het blauwe kaartje, het blauwe zakje met de demobrillenglazen, etc…). Neem de
brillenglazen NIET uit de montuur!
Retours die opzettelijk
beschadigd zijn of onvolledig zijn, worden niet aanvaard. Contacteer altijd onze
klantenservice voor u retourneert!
11.6. Klachten over onze website
en prijzen
Alensa behoudt ten allen tijde het recht om de inhoud van
onze website te wijzigen. Opmerkingen door andere gebruikers mogen niet
geïnterpreteerd worden als richtlijnen. Wij proberen u steeds van up to date
inhoud te voorzien maar zijn niet verantwoordelijk voor foutjes of tijdelijk
verkeerd weergegeven informatie. Verder is Alensa ook niet verantwoordelijk voor
informatie die op websites van derde partijen staat. Ook bij technische fouten
of fouten veroorzaakt door kwaadwillige aanvallen van derden (hackers, virussen,
etc.) kan Alensa geen verantwoordelijkheid opnemen. Als u als klant last
ondervindt door problemen in onze webshop, contacteer dan zo snel mogelijk onze
klantendienst zodat zij deze zo snel mogelijk kunnen oplossen en u zo snel
mogelijk kunnen helpen.
Alensa behoudt ten allen tijde het recht de
prijzen van onze producten aan te passen, afhankelijk van de veranderende markt,
eisen van de fabrikant, groeiende concurrentie, etc. Wij streven ernaar om
steeds de laagste prijs te behouden. U kan als klant een verzoek indienen tot
verlaging van de prijs zolang deze voldoet aan alle voorwaarden beschreven op
onze webpagina betreffende de laagste
prijsgarantie.
Wij tonen foto's van echte producten, zoals verkocht.
Maar, het product weergegeven in die foto's is niet het exacte doosje of product
dat u zal ontvangen. Elke doos en elk individueel product heeft z'n eigen
kenmerken waaronder vervaldatum, identificatienummer, parameters, etc. Sommige
producenten bezitten ook meerdere productiecentra, verspreid over verscheidene
locaties. Originele, zelfde producten geproduceerd in verschillende centra van
dezelfde producent, zijn niet verschillend van elkaar. Klachten over waarden die
locatie-geboden zijn of logischerwijze uniek zijn per individueel product, en
die dus onmogelijk dezelfde kunnen zijn tussen het geportretteerde product op de
website en het ontvangen product, beïnvloeden nooit de kwaliteit van onze
originele producten en gelden niet bij het indienen van een claim.
12. Herroeping van de overeenkomst
Terugtrekking uit de koopovereenkomst Elke natuurlijke persoon heeft
het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen terug te trekken uit
de overeenkomst. In geval van herroeping van de overeenkomst moet de koper de
volgende voorwaarden in acht nemen:
12.1. De geretourneerde goederen
moeten compleet zijn
De goederen mogen niet gebruikt of beschadigd zijn
(de originele verpakking mag bijvoorbeeld niet geopend worden). Indien de
consument de originele verpakking opent, beschadigt, beschrijft, etc. of indien
het product niet meer kan gebruikt worden wegens hygiënische- of
veiligheidsredenen, is een dergelijk product niet langer verkoopbaar en kan het
niet geretourneerd worden.
12.2. Vereiste documenten
Gelieve het
bewijs van aankoop dat we uitgaven, zijn kopie of uw ordernummer bij te voegen.
Vergeet niet om uw bankrekeningnummer en BIC code te vermelden.
12.3. De
goederen moeten worden teruggestuurd in de originele staat
Wij raden u
aan de geretourneerde goederen te verzenden in een stevige kartonnen doos in
plaats van een envelop (ook al was het een anti-shock envelop). Indien de
zending lijdt aan schade tijdens het transport, zijn wij niet verplicht om deze
te accepteren.
12.4. Verzendkosten van de geretourneerde
goederen
In geval van herroeping van de overeenkomst, indien de koper
voldeed aan de bovenstaande voorwaarden, zal de koper een volledige
terugbetaling inclusief de oorspronkelijke verzendkosten ontvangen. De koper zal
alleen de kosten voor het terugzenden van de goederen voor zijn rekening nemen.
De restitutie wordt binnen 2-10 dagen na ontvangst, van de geretourneerde
goederen in een herverkoopbare staat, op rekening van de klant gecrediteerd.
In geval van intrekking van de koopovereenkomst van een bestelling die
met een tegoedbon is betaald, wordt het met de tegoedbon betaalde bedrag
teruggestort in de vorm van een tegoed op de klantenrekening van de koper die de
tegoedbon heeft gebruikt. Als de aankoop werd betaald met een tegoedbon en
fondsen (top-up), kan de koper beslissen in welke vorm hij de opwaardering wil
teruggeven (naar de bankrekening van de koper of ook in de vorm van een tegoed
op de klantenrekening).
13. Alternatieve
geschillenbeslechting van consumenten (ADR)
De consument heeft recht
om een correctie van zijn geschillen te eisen als hij niet tevreden is met de
wijze waarop het geschil is opgelost of als hij beweert dat de verkoper zijn
consumentenrechten geschonden heeft. Hij kan contact opnemen met de verkoper via
e-mail op info@alensa.nl. Als
de verkoper weigert om de correctie uit te voeren, of niet reageert in een
periode van 30 dagen sinds het aanzoek werd gestuurd, heeft de consument het
recht om een klacht in te dienen met een entiteit voor alternatieve
geschillenbeslechting (ADR-entiteit), wettelijk gebonden door de nationale
Nederlandse wet (Implementatiewet buitengerechtelijke geschillenbeslechting
consumenten, 16 april 2016). De klacht kan worden ingediend, zoals beschreven in
de bijlage van het bovenstaande beschreven wet.
De consument kan
ook een klacht online indienen via het Europese resolutie platform Online
Dispute (ODR-platform) - https://ec.europa.eu/consumers/odr.
De definitie van "consument" in de zin van Alternatieve
geschillenbeslechting van consumenten (ADR) omvat natuurlijke personen die
handelen buiten hun bedrijfs- of beroepsactiviteit. Echter, indien de
overeenkomst is gesloten voor doeleinden die deels binnen en deels buiten de
handel (tweeledige doel contracten) van de persoon vallen en het doel van de
handel zo beperkt is om niet overheersend te zijn in de algemene context van de
handel, moet de persoon ook beschouwd worden als een consument. Alternatieve
geschillenbeslechting van consumenten (ADR) is van toepassing op de procedures
voor de beslechting van geschillen over contractuele verplichtingen die
voortvloeien uit de verkoopcontracten of dienstverleningscontracten tussen een
handelaar en een consument buiten de rechtszaal. Alternatieve
geschillenbeslechting van consumenten (ADR) geldt alleen voor lange afstand
inkoopcontracten. Alternatieve geschillenbeslechting van consumenten (ADR) is
niet van toepassing op geschillen waarbij de waarde van de vordering niet hoger
is dan € 20. De ADR-entiteit kan een nominale vergoeding vragen aan de
consument voor het indienen van een klacht die niet hoger is dan € 5 inclusief
btw.
14. Privacybeleid en cookies
De
bescherming en verwerking van persoonsgegevens wordt uitgevoerd in
overeenstemming met volgend privacybeleid , volledig
volgens huidige wetgeving en Artikel 6, deel 1.(b) van de REGULATIE (EU)
2016/679 VAN HET EUROPESE PARLEMENT EN DE RAAD. Ga verder naar dit beleid om
onze handelingen betreffende cookies, persoonsgegevens en bescherming na te
lezen.