€ 0

Mijn winkelmandje bevat momenteel:

Jouw winkelmandje is leeg

Toon mijn winkelmandje

Zorgverzekering en facturatie

Wil je contactlenzen bij jouw zorgverzekeraar declareren?

Biedt jouw aanvullende zorgverzekering dekking voor contactlenzen en ben je verzekerd bij één van de onderstaande zorgverzekeraars (zie tabel), dan kan je de contactlenzen die je hebt besteld op Alensa.nl, terugbetaald krijgen. Onderstaande zorgverzekeraars vergoeden onder normale omstandigheden onze lenzen. Lees zeker alle informatie op deze pagina na en bij twijfel kan je steeds de zorgverzekeraar of onze klantendienst contacteren.

Zorgverzekeraars die onze contactlenzen vergoeden
Aevitae OHRA
Anderzorg ONVZ
Besured OZF
CZ PNO
De Friesland UMC
Delta Lloyd VvAA
Interpolis Zekur
IZZ Zilveren Kruis
Nedasco / Caresco Zorg en Zekerheid

Bent je ergens anders geregistreerd? Dan kan je ten rade bij onze klantendienst of kan je jouw zorgverzekeraar zelf rechtstreeks contacteren.

Wat mag je zeker niet vergeten bij het maken van jouw bestelling?

Om zeker te zijn dat jouw zorgverzekeraar onze factuur zal aanvaarden, moet je bij het maken van een bestelling volgende gegevens in het veld „overige informatie“ invullen:

  • Naam en achternaam
  • Adres woonplaats
  • Geboortedatum


Deze extra gegevens laten ons toe om de factuur op de juiste manier op te stellen voor jou. Dit is extra belangrijk wanneer je bestelt voor iemand anders, bijvoorbeeld jouw kind. Het is steeds mogelijk voor Alensa om de naam en het adres aan te passen op elke factuur. Andere gegevens kunnen echter NIET worden aangepast.

Factuur downloaden voor de zorgverzekeraar?

Je kan de factuur in een PDF downloaden. Log in en klik op "Overzicht bestellingen ". Je kan ook onze klantenservice een mail schrijven op info@alensa.nl en zij zullen jou probleemloos de factuur elektronisch toesturen.

Factuur downloaden voor zorgverzekeraar

Gelieve op te merken: de datum op de factuur is STEEDS de dag van verzending, NIET de dag wanneer de bestelling geplaatst is. Deze datum kan onder geen enkele omstandigheid aangepast worden!

Alle producten en diensten van Alensa.nl worden verleend door de hoofdoperator van het Alensa netwerk. Facturen van Alensa.nl worden dus steeds uitgeschreven op op volgend adres:

Alensa s.r.o.
Stružky 1326/6
198 00 Praha 9
ID: CZ27179681

Wij kunnen dit adres NIET wijzigen naar ons retouradres.

Antwoord op # - Annuleer
#129
Eline

Zie onderstaand bericht. Ik zou dit graag per email ontvangen

#132
info@alensa.nl

Beste Eline,

We hebben je de factuur per email verstuurd. Je kan de factuur ook zelf downloaden via jouw profiel op onze website. De facturen vind je in het overzicht van bestellingen nadat je op de concrete bestelling klikt. Het duurt ongeveer vier weken voor de factuur online staat.

#128
Eline

Ik heb jullie een email gestuurd. Zou graag mijn factuur op naam willen ontvangen

#131
info@alensa.nl

Beste Eline,

We hebben je de factuur per e-mail verstuurd.

#126
JC VAN DOESBURG

Hebben jullie voor mij het laatste factuur van mijn bestelling

#127
info@alensa.nl

Beste,

We hebben je de factuur per mail opgestuurd.

#120
A

Heb getracht mijn bestelling te declareren bij Stad Holland verzekering. Ik krijg de declaratie onbetaald retour omdat men aangeeft dat ik de lenzen in het buitenland heb gekocht. (Zie uw adres op de factuur) is hier iets aan te doen anders moet ik voortaan mijn lenzen endie van mijn vrouw elders gaan bestellen.

#123
info@alensa.nl

Beste,

Het spijt ons maar we kunnen je helaas niet helpen. Alensa.nl maakt een deel uit Europese netwerk webshops met contactlenzen. Ons beheer en magazijnen zijn gevestigd in Tsjechië. Facturen van Alensa.nl worden daarom uitgeschreven op het adres van ons hoofdoperator in Tsjechië. Dit adres kunnen we helaas niet wijzigen.

#113
Loes

Ik wil graag een factuur hebben van mijn bestellingen, maar helaas is het kopje te downloaden factuur niet zichtbaar voor mij. Kunt u mij deze alsnog sturen? Mvg, Loes

#122
info@alensa.nl

Beste Loes,

Bedankt voor je commentaar. Wij hebben de factuur naar jouw per e-mail verstuurd.

#111
Sandra

Hallo, Ik wil graag de factuur van mijn laatste bestelling downloaden, maar ik kan hem nergens downloaden. Willen jullie hem anders mailen?

#121
info@alensa.nl

Beste Sandra,

Bedankt voor je commentaar. De factuur is pas over vier weken online beschikbaar. Wij hebben de factuur naar jouw per e-mail verstuurd.

#87
susanne

Ik wil graag de nota elektronisch opgestuurd hebben. Vr.gr. Susanne Disveld-Happe

#89
info@alensa.nl

Beste Susanne, Wij zullen jou de factuur ook elektronisch toesturen. je kan deze ook zelf elektronisch downloaden, zoals boven omschreven en krijgt ook een papieren versie binnenin jouw pakketje.

#85
Atif

Hallo, Ik heb gevraagd laste keer dat mijn VGZ verzekring staat niet in u list heeft u andere optie ?

#86
info@alensa.nl

Beste Atif,

Als de VGZ er niet bij staat, betekent dit dat onze facturen bij VGZ niet vergoed worden. Het is uiteraard mogelijk dat jouw verzekeraar z'n beleid heeft aangepast. Lees deze pagina goed na en je kan het steeds nogmaals bij VGZ navragen. Zorgverzekeraars aanvaarden onze facturen af en toe niet vermits wij leveren uit Centraal-Europa en onze facturen officieel op ons buitenlands adres uitgeschreven staan. Echter, onze ervaring zegt ons dat sommige zorgverzekeraars langzaamaan minder streng worden hierover. Je kan het dus, om zeker te zijn, even zelf nagaan;

#80
Kapo

Ik heb een vraagje. Wanneer kan ik de factuur van mijn bestelde lenzen downloaden? De bestelling is nog onderweg.

#88
info@alensa.nl

Beste, De factuur wordt beschikbaar om gedownload te worden enkele dagen nadat het pakje geschat is aangekomen te zijn. Je zal deze ook in jouw pakketje terugvinden. Kortom, je kan de factuur downloaden nadat je jouw pakketje hebt ontvangen.

Maestro Master Card VISA VISA Electron PayPal iDEAL DHL UPS GLS PostNL
Top