Zorgverzekering en facturatie

Wil je contactlenzen bij jouw zorgverzekeraar declareren?

Opgelet bij het bestellen! Indien je graag jouw lenzen terugbetaalt wil krijgen door jouw zorgverzekeraar, is het belangrijk om op voorhand goed na te vragen of dit mogelijk is. De meeste zorgverzekeraars maken hier geen problemen van maar het is belangrijk om dit zelf na te gaan. Alensa is immers een buitenlandse leverancier van lensverpakkingen, en geen opticien of arts. Wij leveren niet vanuit Nederland zelf en onze facturen zijn ook uitgeschreven op onze buitenlandse hoofdzetel. Bij twijfel kan je eventueel eerst gerust de klantendienst raadplegen.

Wat mag je zeker niet vergeten bij het maken van jouw bestelling?

Om zeker te zijn dat jouw zorgverzekeraar onze factuur zal aanvaarden, moet je bij het maken van een bestelling volgende gegevens in het veld "overige informatie" invullen:

  • Naam en achternaam
  • Adres woonplaats
  • Geboortedatum

Deze extra gegevens laten ons toe om de factuur op de juiste manier op te stellen voor jou. Dit is extra belangrijk wanneer je bestelt voor iemand anders, bijvoorbeeld jouw kind. Het is steeds mogelijk voor Alensa om de naam en het adres aan te passen op elke factuur. Andere gegevens kunnen echter NIET worden aangepast.

Factuur downloaden voor de zorgverzekeraar?

Je krijgt een factuur in jouw pakket. Ging er iets mis? Dan kan je de factuur in een PDF downloaden nadat de bestelling is aangekomen bij jou. Log in en klik op "Overzicht bestellingen " bovenaan in jouw profielmenu. Daar zie je elke bestelling die je hebt gemaakt. Je kan elke bestelling steeds openklappen om zo de details van de bestelling bekijken. Onder de totaalprijs zie je een link, waar je de factuur kan downloaden en opslaan.

Je kan ook onze klantenservice een mail schrijven op info@alensa.nl en zij zullen jou probleemloos de factuur elektronisch toesturen.

Gelieve op te merken: de datum op de factuur is STEEDS de dag van verzending, NIET de dag wanneer de bestelling geplaatst is. Deze datum kan onder geen enkele omstandigheid aangepast worden!

Alle producten en diensten van Alensa.nl worden verleend door de hoofdoperator van het Alensa netwerk. Facturen van Alensa.nl worden dus steeds uitgeschreven op op volgend adres:

Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praha 9
ID: CZ27179681

Wij kunnen dit adres NIET wijzigen naar ons retouradres.

Opmerkingen (27)

Heb je een vraag?
Simaf

Ik vind heel leuk mooie lenzen

Mike

Ik zou graag een factuur ontvangen van mijn laatste bestelling. Deze is helaas nog niet terug te vinden in mijn account.

Antwoord info@alensa.nl

Beste Mike, We hebben je de factuur per mail verstuurd. De facturen zijn helaas pas drie weken na de verzending via Overzicht bestellingen beschikbaar. Indien je de factuur eerder nodig zou hebben, aarzel niet ons te schrijven.

F.P.

Mijn factuur staat niet in het overzicht, zou ik deze gestuurd kunnen krijgen?

Antwoord info@alensa.nl

Beste klant, We hebben je de factuur per mail verstuurd. De factuur komt pas na 30 dagen tevoorschijn in het besteloverzicht.

Sonja

Goedendag. Ik heb recent een bestelling herhaald. Helaas ben ik vergeten dat mijn man voor 1 oog een sterkere lens nodig heeft. Ik heb nu dailies aqua comfort plus +2.25 moet naar +2.50 . 90 stuks . Zou graag de doos willen ruilen . Kan dit? Hoor graag Uw reactie. Met vriendelijke groet Sonja Kruithof

Antwoord info@alensa.nl

Beste Sonja, Het omruilen is helaas niet mogelijk maar als het papieren doosje met 90 lenzen ongeopend, onbeschadigd en ongemarkeerd is, kan je dit terugsturen en het wordt terugbetaald. We hebben je de instructies per mail verstuurd.

Hana

Mijn factuur staat niet in het overzicht, zou ik deze gestuurd kunnen krijgen?

Antwoord info@alensa.nl

Beste Hana, Bedankt voor jouw bericht. We hebben de factuur per mail verstuurd.

Nynke

Ik heb niet de benodigde informatie bij "overige informatie" ingevuld. Zou ik alsnog een factuur kunnen krijgen die ik kan indienen bij de verzekering?

Antwoord info@alensa.nl

Beste Nynke, De factuur vind je in het pakket. We zullen je de factuur deze keer ook in pdf opsturen maar pas nadat het pakket bezorgd zal zijn. Op de factuur staat onder andere je naam, het bezorgadres, de naam en de sterktes van de lenzen.

Selma

Ik wil graag de factuur van de laatste bestelling

Antwoord info@alensa.nl

Beste Selma, We hebben je de factuur per mail verstuurd. Zou je in de toekomst facturen in pdf willen downloaden, dan is het mogelijk via jouw profiel op onze website. De facturen zijn drie weken na de verzending online beschikbaar. Indien je de factuur eerder nodig zou hebben, stuur ons even een mailtje.

Marie

Beste Ik zou graag ook de factuur via mail ontvangen die nog niet online staat van mijn laatste bestelling

Antwoord info@alensa.nl

Beste Marie, We hebben je de factuur per mail verstuurd.

Nadieh

Willen jullie de factuur toezenden? Hij staat nog niet in het overzicht

Antwoord info@alensa.nl

Beste Nadieh, We hebben je de factuur per mail verstuurd.

Elise

Hallo, Ik zou graag een factuur ontvangen van mijn laatste bestelling. Deze staat er niet onder om te downloaden in mijn overzicht bestellingen.

Antwoord info@alensa.nl

Beste Elise, De factuur vind je in het pakket en je kan deze ook drie weken na de verzending op onze pagina downloaden. Zou je de factuur in pdf eerder nodig hebben, aarzel niet ons te schrijven. We hebben je de factuur per mail verstuurd.

Sharon

Goedemiddag, Graag zou ik een pdf van mij bestelling willen ontvangen. Ook heb ik nog niets ontvangen? kan dat kloppen? Groet, Sharon Bien

Antwoord info@alensa.nl

Beste Sharon,

Je hebt niet-voorradige lenzen besteld en we moesten deze bij de producent bijbestellen. We hebben je hierover per mail geïnformeerd. We hebben de lenzen gisteren ontvangen en het pakket wordt vandaag verstuurd. We hebben je al een link voor track&trace verstuurd. Alle berichten zijn naar het ingevulde e-mailadres verstuurd. Misschien zijn deze in spam gevallen. De factuur vind je in het pakket en je kan de pdf versie van de factuur later via je profiel downloaden.

Danique

Ik zou graag een factuur ontvangen van mijn laatste bestelling. Deze staat er niet onder om te downloaden in mijn overzicht bestellingen...

Antwoord info@alensa.nl

Beste Danique, We hebben je de factuur per e-mail verstuurd. De facturen zijn vier weken na de verzending online beschikbaar. Indien je de factuur eerder nodig zou hebben, aarzel niet ons te schrijven.

BJ

Hallo, Ik zou graag een factuur ontvangen van mijn bestelling. Alvast bedankt Mvgr BJ Speller

Antwoord info@alensa.nl

Beste klant, We hebben je de factuur per mail verstuurd. Zou je in de toekomst facturen in pdf willen downloaden, dan is het mogelijk via jouw profiel op onze website. De facturen zijn vier weken na de verzending online beschikbaar. Indien je de factuur eerder nodig zou hebben, aarzel niet ons te schrijven.

Willemijn

Zouden jullie mij de factuur willen mailen voor de zorgverzekeraar?

Antwoord info@alensa.nl

Beste Willemijn, De factuur vind je in het pakket. Nadat het pakket wordt bezorgd, zullen we je de factuur ook per mail opsturen. Het is ook mogelijk om de factuur later via jouw profiel op onze website te downloaden.

Angelina

Graag ontvang ik mijn laatste factuur (besteldatum 20 mei) per e-mail. Bedankt.

Antwoord info@alensa.nl

Beste Angelina, We hebben je de factuur per email verstuurd.

Anne

Goedemiddag, Ik zou graag een factuur ontvangen van mijn laatste bestelling. Op de site krijg ik het niet voor elkaar.. Vr grtn Anne

Antwoord info@alensa.nl

Beste Anne, We hebben je de factuur via email gestuurd. Je kan facturen via jouw profiel op onze website downloaden. De facturen vind je in het overzicht van bestellingen nadat je op de concrete bestelling klikt maar het duurt ongeveer vier weken voor de factuur online staat. Aarzel niet ons te schrijven als jouw bestelling wordt bezorgd en je de factuur in pdf nodig zou hebben.

S.

hallo, graag zie ik een factuur tegemoet om te declareren bij mijn zorgverzekering.

Antwoord info@alensa.nl

Beste klant, De factuur vind je in het pakket. Als je de factuur in pdf nodig hebt, kan je de factuur later via jouw profiel op onze pagina downloaden. We kunnen je de factuur ook opsturen maar pas nadat het pakket bezorgd zal zijn. Aarzel dan niet ons te schrijven naar info@alensa.nl want het duurt meestal vier weken voordat de factuur online gaat.

Alaz

Hallo, Ik wil graag een factuur hebben van mijn bestelling, maar helaas is het kopje te downloaden factuur niet zichtbaar voor mij. Kunt u mij deze alsnog sturen? Mvg, Alaz

Antwoord info@alensa.nl

Beste Alaz, Bedankt voor jouw vraag. We hebben je de factuur per email verstuurd. Het duurt ongeveer vier weken voor de factuur online staat. Nadat het pakket bezorgd is, kunnen we de factuur in pdf opsturen.

Eline

Zie onderstaand bericht. Ik zou dit graag per email ontvangen

Antwoord info@alensa.nl

Beste Eline,

We hebben je de factuur per email verstuurd. Je kan de factuur ook zelf downloaden via jouw profiel op onze website. De facturen vind je in het overzicht van bestellingen nadat je op de concrete bestelling klikt. Het duurt ongeveer vier weken voor de factuur online staat.

Eline

Ik heb jullie een email gestuurd. Zou graag mijn factuur op naam willen ontvangen

Antwoord info@alensa.nl

Beste Eline,

We hebben je de factuur per e-mail verstuurd.

JC VAN DOESBURG

Hebben jullie voor mij het laatste factuur van mijn bestelling

Antwoord info@alensa.nl

Beste,

We hebben je de factuur per mail opgestuurd.

A

Heb getracht mijn bestelling te declareren bij Stad Holland verzekering. Ik krijg de declaratie onbetaald retour omdat men aangeeft dat ik de lenzen in het buitenland heb gekocht. (Zie uw adres op de factuur) is hier iets aan te doen anders moet ik voortaan mijn lenzen endie van mijn vrouw elders gaan bestellen.

Antwoord info@alensa.nl

Beste,

Het spijt ons maar we kunnen je helaas niet helpen. Alensa.nl maakt een deel uit Europese netwerk webshops met contactlenzen. Ons beheer en magazijnen zijn gevestigd in Tsjechië. Facturen van Alensa.nl worden daarom uitgeschreven op het adres van ons hoofdoperator in Tsjechië. Dit adres kunnen we helaas niet wijzigen.

Loes

Ik wil graag een factuur hebben van mijn bestellingen, maar helaas is het kopje te downloaden factuur niet zichtbaar voor mij. Kunt u mij deze alsnog sturen? Mvg, Loes

Antwoord info@alensa.nl

Beste Loes,

Bedankt voor je commentaar. Wij hebben de factuur naar jouw per e-mail verstuurd.

Sandra

Hallo, Ik wil graag de factuur van mijn laatste bestelling downloaden, maar ik kan hem nergens downloaden. Willen jullie hem anders mailen?

Antwoord info@alensa.nl

Beste Sandra,

Bedankt voor je commentaar. De factuur is pas over vier weken online beschikbaar. Wij hebben de factuur naar jouw per e-mail verstuurd.

susanne

Ik wil graag de nota elektronisch opgestuurd hebben. Vr.gr. Susanne Disveld-Happe

Antwoord info@alensa.nl

Beste Susanne, Wij zullen jou de factuur ook elektronisch toesturen. je kan deze ook zelf elektronisch downloaden, zoals boven omschreven en krijgt ook een papieren versie binnenin jouw pakketje.

Atif

Hallo, Ik heb gevraagd laste keer dat mijn VGZ verzekring staat niet in u list heeft u andere optie ?

Antwoord info@alensa.nl

Beste Atif,

Als de VGZ er niet bij staat, betekent dit dat onze facturen bij VGZ niet vergoed worden. Het is uiteraard mogelijk dat jouw verzekeraar z'n beleid heeft aangepast. Lees deze pagina goed na en je kan het steeds nogmaals bij VGZ navragen. Zorgverzekeraars aanvaarden onze facturen af en toe niet vermits wij leveren uit Centraal-Europa en onze facturen officieel op ons buitenlands adres uitgeschreven staan. Echter, onze ervaring zegt ons dat sommige zorgverzekeraars langzaamaan minder streng worden hierover. Je kan het dus, om zeker te zijn, even zelf nagaan;

Kapo

Ik heb een vraagje. Wanneer kan ik de factuur van mijn bestelde lenzen downloaden? De bestelling is nog onderweg.

Antwoord info@alensa.nl

Beste, De factuur wordt beschikbaar om gedownload te worden enkele dagen nadat het pakje geschat is aangekomen te zijn. Je zal deze ook in jouw pakketje terugvinden. Kortom, je kan de factuur downloaden nadat je jouw pakketje hebt ontvangen.