Herhaal jouw laatste bestelling

Verzendkosten en Levertijden

Betrouwbare verzendopties stempel - Alensa

Voor een snelle navigatie, kan je hier klikken:

Verzendkosten

Koeriersdienst Bestellingen onder €50 Bestellingen over €50
DHL € 5,95 € 2
UPS Afhaalpunten € 4,95 € 1
GLS € 3,95 GRATIS
   
Opmerkingen:
- De verzendkosten zijn inclusief BTW
- Prijzen veranderen niet, ongeacht de betalingswijze, en zijn steeds inclusief verpakking & verzending
- Verzendkosten zijn NIET afhankelijk van de grootte of het gewicht van de verpakking
- Gratis levering is enkel van toepassing op onze standaard koeriersdienst GLS
- Promoties betreffende gratis levering volgen dezelfde regels als gratis levering bij bestellingen over €50, waardoor expres levering met DHL en UPS aan een lager tarief beschikbaar worden

Verzending buiten Nederland

Alensa.nl is niet in staat buiten Nederland leveren. Om vanuit een ander Europees land te bestellen, moet je bovenaan de pagina op de corresponderende vlag te klikken. Deze stuurt je door naar de e-shop van het land van keuze.

Verzending na betaling

Verzendingen worden pas uitgevoerd nadat Alensa.nl de betaling heeft ontvangen. Koos je voor een UPS afhaalpunt, dan moet je ook op voorhand betalen. Betalen bij afhaling is niet mogelijk. Bij betaling via bankoverschrijving zal verzending pas plaatsvinden nadat de overschrijving door ons werd ontvangen en geverifieerd. Je kan voor meer informatie terecht op de pagina betreffende de betalingsmethodes op Alensa.nl.

Producten toevoegen aan een verzending

Gelieve er rekening mee te houden dat, vermits wij een groot aantal verzendingen verwerken in ons magazijn, wij niet kunnen garanderen dat wij producten kunnen toevoegen of bestellingen kunnen samenvoegen. Als je meerdere bestellingen wil samenvoegen, of producten wil toevoegen, contacteer dan meteen de klantendienst, liefst voor je de betaling hebt voltooid. De klantendienst zal vervolgens inkijken of er in jouw geval nog iets kan gedaan worden. In het algemeen wordt jouw bestelling als voltooid beschouwd wanneer je hebt betaald. Als je dan iets wil toevoegen, moet je op eigen verantwoordelij­kheid een nieuwe bestelling moeten maken waarop opnieuw bovenstaande verzendkosten van toepassing zullen zijn.

Levertijden

Koeriersdienst Geschatte levertijd
DHL 1 – 2 werkdagen na verzending
UPS Afhaalpunten 1 – 2 werkdagen na verzending
GLS 3 – 5 werkdagen na verzending

Wij benadrukken nogmaals: bovenstaande levertijden zijn naar schatting! Deze zijn gebaseerd op normale en gebruikelijke levertijden van onze leverpartners. Vooral in het geval van haast, moet men rekening houden met de kleine mogelijkheid tot afwijking!

   
Opmerkingen:
- Bovenstaande verzendtijd treedt pas in werking nadat de verzending ons magazijn heeft verlaten en je een bevestigingsmail van verzending hebt ontvangen
- Als de bestelling werd geplaatst voor de middag, gebeurt verzending op diezelfde dag
- Als de bestelling na de middag werd geplaatst, gebeurt de verzending op de eerstvolgende werkdag
- Als de betaling via bankoverschrijving gebeurt, zal de verzending plaatsvinden op de werkdag nadat de overschrijving werd ontvangen en geverifieerd door Alensa.nl
- Je ontvangt een track & trace code en link in de e-mail waarin Alensa.nl jouw verzending zal bevestigen, en je kan daarmee zelf de verzending opvolgen
- Verzendingen worden NIET behandeld tijdens weekends

Levertijden van niet-voorradige goederen

Dankzij onze uitgebreide voorraad zijn we bij Alensa.nl in staat om 97% van alle ontvangen bestelling meteen te verzenden. Echter, sommige lenzen met bijzondere parameters worden niet in grote voorraad opgeslagen. Deze worden rechtstreeks bij de leverancier bijbesteld waardoor levertijden afhankelijk worden van de leverancier en enkele weken kunnen uitlopen. Wij geven jou slechts een schatting hiervan maar deze kan door de leverancier worden overschreden.

Tijdens het bestellen, krijgt je een indicatie van de geschatte verzenddatum te zien. Let op dat deze kan veranderen nadat je het aantal en de juiste parameters hebt ingesteld. Je moet steeds letten op de finale schatting, nadat alle waarden werden ingevoerd. Pas dan weet je zeker welke lenzen niet in voorraad zijn en zullen worden bijbesteld bij de leverancier. Je kan hier een voorbeeld zien hoe dit eruit ziet op de productpagina.

NL levertijden productpagina

Gelieve op te merken dat de algemene indicatie bij elk product “X st. op voorraad” enkel duidt op de algemene aanwezigheid van dit product in ons magazijn. In geen geval is deze indicatie van toepassing op specifieke parameters met als gevolg dat een bepaalde combinatie misschien niet in voorraad is. Gelieve enkel rekening te houden met de geschatte levertijd nadat je alles correct hebt ingevuld. Je kan dit nogmaals bekijken in het winkelmandje alvorens je afrekent en krijgt na afrekening ook een bevestigingsmail hierover van Alensa.nl. Verzending zal enkel gebeuren nadat alle producten terug beschikbaar zijn. Alensa.nl behoudt het recht om de beschikbaarheid te updaten nadat de bestelling werd geplaatst.

Bestellingen die zowel voorradige als niet-voorradige goederen bevatten

Om onnodig wachten te vermijden, is het heel belangrijk dat je na het invullen van alle correcte parameters, nogmaals de individuele geschatte levertijden van elk product controleert in jouw winkelmandje, zie voorbeeld, voor je tot betaling overgaat. Controleer dit zeker voor elk van jouw producten, vermits sommige producten mogelijks niet in voorraad kunnen zijn.

NL levertijden winkelmandje

Door over te gaan tot betaling, ga je als klant akkoord dat jouw verzending pas zal gebeuren wanneer alle producten beschikbaar zijn. Het splitsen van bestellingen waarbij voorradige goederen eerst worden verstuurd, gebeurt slechts in heel uitzonderlijke gevallen. Als je dit wenst, kan je mits bijbetaling van een extra verzendkost gelijk aan de gebruikelijke verzendkosten, jouw voorradige goederen afzonderlijk laten versturen.

Problemen bij leveringen

Alensa.nl is niet verantwoordelijk voor enige vertragingen veroorzaakt door onze leverpartners tijdens de levering zelf, bijvoorbeeld in situaties buiten onze controle zoals weersomstandig­heden, feestdagen, etc. Houd in gedachten dat wij slechts een schatting van de levertijd geven. Jouw levering kan in uitzonderlijke gevallen enkele dagen vertraging oplopen. Om een zo vlot mogelijke levering te garanderen raden wij je sterk aan om ons jouw volledige adresgegevens (straat, huisnummer, postcode en stad) te bezorgen en een telefoonnummer waarop onze logistieke partners jou kunnen bereiken. Van zodra de bestelling verzonden is, zal je ook de toegang tot een track and trace nummer ontvangen. Aarzel niet om ons te contacteren indien je daar enige problemen opmerkt.

Als een pakket om één of andere reden niet kan worden afgeleverd, wordt het vaak opgeslagen in een magazijn of opslaghuis van de koeriersdienst. De koeriersdienst zal sowieso periodiek opnieuw proberen te leveren. Echter, blijkt levering gedurende lange tijd onmogelijk en blijft het pakket onopgeëist door de klant, dan wordt het pakket ofwel teruggestuurd naar ons, ofwel vernietigd. De klant is zelf verantwoordelijk om een adres op te geven waar de klant beschikbaar is om het pakket aan te nemen. Verder dient de klant zelf de levering op te volgen en bij een moeilijke levering zelf contact op te nemen met de koeriersdienst in kwestie, zodat het pakje niet wordt vernietigd. Gebeurt dit wel, dan kan Alensa het pakje NIET vervangen of terugbetalen. Alensa zal al het mogelijke doen om de klant te bereiken om dit te vermijden. Na lange onbereikbaarheid valt de verantwoordelij­kheid bij de klant.

Claim protocol

Kom je tot de constatatie dat jouw pakket is verloren geraakt, spoorloos blijkt of verkeerd is geleverd, dan opent Alensa.nl een claim bij de betreffende leveringspartners. Onze klantendienst zal je steeds hierover uitgebreid inlichten maar zal van jou een ondertekende verklaring nodig hebben waarin staat dat jij, noch jouw familie of buren, het pakje hebben ontvangen. Eens dergelijke claim werd geopend, kunnen wij ernaar streven om jou zo snel mogelijk een terugbetaling of nieuwe zending te voorzien. Wij zijn niet in staat om terug te betalen of jouw pakje opnieuw te zenden totdat het huidige pakje officieel door de betreffende koeriersdienst als verloren werd erkend. De wachtperiode hiervoor verschilt bij iedere koeriersdienst en kan tot 21 dagen in beslag nemen.

Beschadigde verpakking

Contactlenzen en accessoires worden geleverd in een stevige verpakking van voldoende omvang, hierdoor kan je er zeker van zijn dat je jouw zending onbeschadigd en in goede staat ontvangt. Als de doos echter beschadigd is, accepteer het pakket dan niet van de logistieke partner en geef de reden op in het leveringsprotocol, bijvoorbeeld „aanzienlijke schade aan de doos“, „vloeibaar lek“ etc. Je moet ook zo spoedig mogelijk contact met ons opnemen, zodat we snel kunnen snel reageren op de situatie en nieuwe goederen kunnen verzenden naar jou.

Opmerkingen

Opmerking toevoegen

  • #48 / S.

    Ik heb een bestelling gedaan ( 600186081 ) en als nieuwe klant heb ik geen korting van 5 euro gekregen. Wilt u die korting van 5 euro terug storten ?

    11:35 30.08.2017 / Antwoorden
    • #50 / info@alensa.nl antwoorden op #48

      Beste, Geen probleem, wij brachten de kortingsfout in orde!

      09:45 31.08.2017 / Antwoorden
  • #47 / Lisa

    Betreft bestelling 600107107, betaling ging niet goed met creditcard, dus bestelling opnieuw geplaatst en betaald. Zorgt u dat bestelling 1 x wordt verzonden?

    08:56 26.05.2017 / Antwoorden
    • #49 / info@alensa.nl antwoorden op #47

      Beste Lisa, Geen probleem!

      08:54 29.05.2017 / Antwoorden
  • #45 / Rob

    Zojuist order 194701 geplaatst in de veronderstelling als nieuwe klant 5 euro korting te krijgen. Deze werd niet afgetrokken en helaas was de bestelling afgerond. De creditcard betaling heb ik geannuleerd en inmiddels ook een contactformulier ingestuurd om de zending te annuleren tegen te houden. Graag tijdige aandacht hiervoor, zodat ik het pakketje niet alsnog krijg en moet retourneren. Dank u wel.

    21:04 07.05.2017 / Antwoorden
    • #46 / info@alensa.nl antwoorden op #45

      Beste Rob,

      Gelukkig was de betaling niet afgerond en daarom was het geen probleem om de bestelling te annuleren. Het pakketje zal ook niet verstuurd worden.

      11:06 09.05.2017 / Antwoorden
  • #43 / conny

    hallo ik heb net een track and trace nr gekregen maar bij gls staat onbekend

    15:33 21.04.2017 / Antwoorden
    • #44 / info@alensa.nl antwoorden op #43

      Hallo Conny,

      Waarschijnlijk was de track&trace nog niet in het systeem, het duurt ongeveer een half uurtje waneer alles verwerkt is. Als u de link nu opent, kunt u uw bestelling volgen.

      09:24 24.04.2017 / Antwoorden
  • #38 / Gesine

    I accidently ordered the wrong doptries (-2.75 instead of -3.75). Is there a way to retour the package and exchange it with the right ones?

    15:47 27.10.2016 / Antwoorden
    • #39 / info@alensa.nl antwoorden op #38

      Dear Gesine, it is not a problem to send the unopened lenses back. We will send you a special label for the return to your email.

      14:13 31.10.2016 / Antwoorden
  • #36 / Flo

    Ik zou graag een bestelling plaatsen voor nieuwe lenzen (zelfde als vorige bestelling), nu geeft het systeem echter aan dat het doosje linkerlenzen er gewoon binnen 2-3 werkdagen is, bij het doosje rechterlenzen is de verwachting zo'n 3 weken! Als ik een van de gegevens iets aanpas (sterkte/cylinder/as etc) verspringt de verwachte levertijd ook meteen naar 2-3 werkdagen, betekent dit dat puur deze combinatie zo lang moet duren of is het misschien een foutje in het systeem en kunnen beide doosjes er op korte termijn zijn?

    15:37 25.10.2016 / Antwoorden
    • #37 / info@alensa.nl antwoorden op #36

      Beste Florentine, Omdat de combinaties voor astigmatisme zeer uniek zijn, kunnen wij maar een beperkt voorraad contactlenzen hebben. Het is dus geen systeemfout en we moeten de lenzen deze keer speciaal bij de fabrikant bestellen.

      16:36 25.10.2016 / Antwoorden
  • #34 / stephanie

    Ik heb 19-10 lenzen bestel. En er staat dat mijn pakket al paar dagen in Duitsland zit.. en mijn pakket zijn binnen 2-4 werkdagen komen. Daar zit in nu en wacht nog steeds.. waar is die en wanneer krijg ik hem

    11:19 22.10.2016 / Antwoorden
    • #35 / info@alensa.nl antwoorden op #34

      Beste Stephanie, Inderdaad, GLS levering neemt 2–4 werkdagen in beslag. Jouw bestelling op 19/10 wordt dus overkoepeld door een weekend, waarin de pakjes niet behandeld worden door GLS. Tel dus de weekends niet mee en reken 4 werkdagen en je pakje zou uiterst dinsdag moeten aankomen. Indien er toch een vertraging optreedt, contacteer ons via info@contactlenzen-optica.nl en we doen ons best om te checken wat er bij GLS is misgelopen.

      09:32 24.10.2016 / Antwoorden
  • #32 / Petra

    Scans Datum Tijd Depot Land Status/Info 12-10-2016 19:40 0039 CZ Buitenland - Afgehaald 12-10-2016 21:01 0001 CZ Buitenland - Export - Vertrek 13-10-2016 20:46 001 DE Buitenland - Aankomst 13-10-2016 20:46 001 DE Buitenland - Export - Vertrek 14-10-2016 20:54 Utrecht NL Vertrek 14-10-2016 20:54 Utrecht NL Vertrek 15-10-2016 04:34 Wijchen NL Aankomst Er staat nergens dat dit uit het buitenland komt. Ik hoop dat dit allemaal goed is. Toen ik mijn bestelling plaatste dacht ik dat dit gewoon uit nederland kwam, Volledige nederlandse site...

    09:35 15.10.2016 / Antwoorden
    • #33 / info@alensa.nl antwoorden op #32

      Beste Petra, inderdaad dat is helemaal goed, dus geen zorgen. Onze webshop in Nederland wordt beheerd door het hoofdbedrijf in Tsjechië. U kan dit allemaal grondig nalezen bij onze algemene voorwaarden

      11:23 17.10.2016 / Antwoorden
  • #24 / Lotte

    Ik heb op 24 september 2016 lenzen besteld, welke op 27 september binnen zouden komen. Ik heb deze nog niet niet gehad, en bovendien niet eens een bestellingsbevestiging binnengekregen! Wanneer kan ik de bestelling verwachten?

    21:38 29.09.2016 / Antwoorden
    • #29 / info@alensa.nl antwoorden op #24

      Beste Lotte, ik keek even je bestelling na. Er bleek eerst een foutje te zijn geslopen in het e-mailadres dat je ons gaf. Graag wou ik er wel op wijzen dat je je bestelling maakte tijdens een weekend. Let steeds op dat pakketjes pas tijdens werkdagen worden behandeld en dat je dus buiten weekends moet rekenen. Echter liep je pakketje helaas daarna wat vertraging op. Zo zag ik dat je pakje even in Nederland bleef vastzitten om ook voor ons onbekende redenen. Hiervoor echter willen we ons oprecht excuseren.

      13:05 05.10.2016 / Antwoorden
  • #20 / Gerard

    Mijn lenzen worden niet verzonden, telefoon wordt niet opgenomen en e-mails niet beantwoord!! Wat is er aan de hand??

    11:50 16.09.2016 / Antwoorden
    • #21 / Gerard antwoorden op #20

      Moment dat ik dit plaats komt een verzendbevestiging binnen. Verzending dus wel 3 dagen later dan bovenstaand vermeld.

      11:54 16.09.2016 / Antwoorden
      • #28 / info@alensa.nl antwoorden op #21

        Beste Gerard, onze oprechte excuses hiervoor. Normaal verwachten wij met UPS inderdaad een wachttijd van 1–2 werkdagen, maar helaas liep hier iets fout.

        12:54 05.10.2016 / Antwoorden
  • #18 / Patrick

    26-8 bestelling gedaan contactlensen Biofinity, nog niets geleverd, komt via Czech Republic, daarna Duitsland, wanneer in Nederland?? Had sneller en directer verwacht...

    17:55 31.08.2016 / Antwoorden
    • #27 / info@alensa.nl antwoorden op #18

      Beste Patrick, onze oprechte excuses voor de ogenschijnlijke vertraging. Normaal verwachten wij een levertijd met GLS, wat u gebruikte, van 2–4 werkdagen. Ik zie dat uw pakketje werd aangeleverd op 1/09/2016. Belangrijk is om te onthouden, zoals u hierboven kan lezen, dat GLS levering werkdagen omvat en niet weekends. Vermits uw bestelling net voor een weekend viel, werden de levertijden dus wel gerespecteerd.

      12:48 05.10.2016 / Antwoorden
    • #19 / Lol antwoorden op #18

      Patrikov

      19:18 01.09.2016 / Antwoorden
  • #16 / Carina

    Ik zie in mij. Mail dat de Lensen verzonden zijn nou ik heb nog steeds miks gehad als. Dit langer duurt is dit de laatste keer voor mij geweest

    20:35 25.08.2016 / Antwoorden
    • #26 / info@alensa.nl antwoorden op #16

      Beste Carina, ik keek uw bestelling na en zag dat u de bestelling hebt ontvangen 4 dagen nadat ze werd geplaatst. Onze excuses voor de verwarring maar wanneer een bestelling geplaatst wordt, kijkt u best steeds na welke leveringsdienst u gebruikt. DHL en UPS hebben een snellere leveringstijd dan GLS, wat u gebruikte voor uw bestelling. Zoals u hierboven kan lezen schatten wij GLS levering binnen 2–4 werkdagen.

      12:38 05.10.2016 / Antwoorden
  • #15 / MYPUP-LinZhao

    The contact telephone number is never working. I wonder what is wrong...this is extremely irresponsible since I have been waiting for the package for almost two weeks and there is no way to get through your customer service.

    10:49 25.08.2016 / Antwoorden
    • #25 / info@alensa.nl antwoorden op #15

      Dear LinZhao, our sincere apologies for the temporary unavailibility of the Dutch telephone line. Our e-mail address is available without fault so next time you experience problems by telephone, be sure to try e-mail as well. Now, I hope your package was received well as I saw in your personal parcel tracking that the package was in fact handed over to you on 23/08/2016.

      12:31 05.10.2016 / Antwoorden
  • #14 / MYPUP-LinZhao

    I have placed an order last week on the same day with my friend. However, her package has been shipped and mine not. Would you please let me know when my shipment will be delivered?

    10:35 23.08.2016 / Antwoorden
  • #13 / Amanda

    Afgelopen woensdagochtend 17 augustus lenzen besteld. Deze zijn volgens de website binnen 2 werkdagen geleverd. Heb nog niks gezien van de lenzen??? Ook geen bericht vanuit jullie.

    11:59 20.08.2016 / Antwoorden
    • #30 / info@alensa.nl antwoorden op #13

      Beste Amanda, leveringstijden werden in jouw geval echter gerespecteerd, ook al leek dit even niet zo. GLS, wat je gebruikte om je bestelling te laten leveren, heeft een geschatte leveringstijd van 2–4 werkdagen. Belangrijk is hier om op te merken dat het om werkdagen gaat en niet weekends. Jouw bestelling op woensdag 17/08/2016 omvat helaas een weekend. Vermits de 4de dag, m.a.w. de dag van levering, op zaterdag valt, heb je helaas moeten wachten tot maandag om uw pakje te ontvangen.

      13:19 05.10.2016 / Antwoorden
  • #9 / Grietje

    Hallo hebben jullie de biofinity maandlens, ook in 6 Pack??? Ik kan alleen de 3 pak vinden. VR gr

    14:44 12.04.2016 / Antwoorden
  • #5 / Joanne

    Ik heb laatst lenzen besteld en de verzendkosten waren gratis. Nu zie ik dat ik wel verzendkosten moet betalen. Hoe kan dat?

    21:01 07.01.2016 / Antwoorden
    • #6 / info@alensa.nl antwoorden op #5

      Beste Joanne, U bestelde voor een bedrag van minder dan € 20 en hierdoor ontving u geen gratis levering. Bij uw vorige bestelling was er een speciale actie dat bestellingen vanaf € 10 al gratis waren, helaas is deze nu verlopen. Wij danken u voor uw begrip.

      15:44 08.01.2016 / Antwoorden
  • #3 / A.van Schaik

    Levert u ook in België?

    16:01 22.11.2015 / Antwoorden
    • #4 / info@alensa.nl antwoorden op #3

      Beste, bedankt voor uw vraag. Wij leveren niet in België vanuit onze Nederlandse webshop. Wel hebben wij een Belgische webshop waar u terecht kan voor uw Belgische aankopen: www.alensa.be.

      11:50 23.11.2015 / Antwoorden

Log in

Log in met

Facebook Google