€ 0

Mijn winkelmandje bevat momenteel:

Jouw winkelmandje is leeg

Toon mijn winkelmandje

Verzendkosten en Levertijden

Betrouwbare verzendopties stempel - Alensa

Voor een snelle navigatie, kan je hier klikken:

Verzendkosten

Koeriersdienst Bestellingen onder €50 Bestellingen over €50
DHL € 5.95 € 5.95
UPS Afhaalpunten € 4.95 € 4.95
PostNL € 4.45 GRATIS
GLS € 3.95 GRATIS
   
Opmerkingen:
- De verzendkosten zijn inclusief BTW
- Prijzen veranderen niet, ongeacht de betalingswijze, en zijn steeds inclusief verpakking & verzending
- Verzendkosten zijn NIET afhankelijk van de grootte of het gewicht van de verpakking

Gratis bezorging

Zoals gesteld in onze webshop bieden wij gratis bezorging aan, enerzijds bij elke bestelling boven €50 of anderzijds aan de hand van verschillende, tijdelijke promoties. Beide volgen dezelfde regels en zijn ENKEL toepasbaar op standaardlevering met de koeriersdiensten GLS en PostNL. Expreslevering met UPS en DHL vallen helaas niet binnen deze categorie en zijn niet dus niet onderhevig aan promoties voor gratis bezorging.

Verzending buiten Nederland

Alensa.nl is niet in staat buiten Nederland leveren. Gelieve zich naar www.alensa.eu te begeven om vanuit een ander land te bestellen.

Verzending na betaling

Verzendingen worden pas uitgevoerd nadat Alensa.nl de betaling heeft ontvangen. Koos je voor een UPS afhaalpunt, dan moet je ook op voorhand betalen. Betalen bij afhaling is niet mogelijk. Je kan voor meer informatie terecht op de pagina betreffende de betalingsmethodes op Alensa.nl.

Producten toevoegen aan een verzending

Gelieve er rekening mee te houden dat, vermits wij een groot aantal verzendingen verwerken in ons magazijn, wij niet kunnen garanderen dat wij producten kunnen toevoegen of bestellingen kunnen samenvoegen. Als je meerdere bestellingen wil samenvoegen, of producten wil toevoegen, contacteer dan meteen de klantendienst, liefst voor je de betaling hebt voltooid. De klantendienst zal vervolgens inkijken of er in jouw geval nog iets kan gedaan worden. In het algemeen wordt jouw bestelling als voltooid beschouwd wanneer je hebt betaald. Als je dan iets wil toevoegen, moet je op eigen verantwoordelij­kheid een nieuwe bestelling moeten maken waarop opnieuw bovenstaande verzendkosten van toepassing zullen zijn.

Levertijden

Koeriersdienst Geschatte levertijd
DHL 1 – 2 werkdagen na verzending
UPS Afhaalpunten 1 – 2 werkdagen na verzending
PostNL 3 – 4 werkdagen na verzending
GLS 3 – 5 werkdagen na verzending

Wij benadrukken nogmaals: bovenstaande levertijden zijn naar schatting! Deze zijn gebaseerd op normale en gebruikelijke levertijden van onze leverpartners. Maar vergeet niet dat onze leverpartner door onvoorziene omstandigheden mogelijks kan afwijken van de vooropgestelde bezorgtermijn. Vooral in het geval van haast, moet men dus rekening houden met de kleine mogelijkheid tot afwijking! Alensa stelt duidelijk dat de klant zich ten allen tijde bewust is van de mogelijkheid op vertraging door onvoorziene omstandigheden.

   
Opmerkingen:
- Bovenstaande verzendtijd treedt pas in werking nadat de verzending ons magazijn heeft verlaten en je een bevestigingsmail van verzending hebt ontvangen
- Als de bestelling werd geplaatst voor de middag, gebeurt verzending op diezelfde dag
- Als de bestelling na de middag werd geplaatst, gebeurt de verzending op de eerstvolgende werkdag
- Je ontvangt een track & trace code en link in de e-mail waarin Alensa.nl jouw verzending zal bevestigen, en je kan daarmee zelf de verzending opvolgen
- Verzendingen worden NIET behandeld tijdens weekends

Levertijden van niet-voorradige goederen

Dankzij onze uitgebreide voorraad zijn we bij Alensa.nl in staat om 97% van alle ontvangen bestelling meteen te verzenden. Echter, sommige lenzen met bijzondere parameters worden niet in grote voorraad opgeslagen. Deze worden rechtstreeks bij de leverancier bijbesteld waardoor levertijden afhankelijk worden van de leverancier en enkele weken kunnen uitlopen. Wij geven jou slechts een schatting hiervan maar deze kan door de leverancier worden overschreden.

Tijdens het bestellen, krijgt je een indicatie van de geschatte verzenddatum te zien. Let op dat deze kan veranderen nadat je het aantal en de juiste parameters hebt ingesteld. Je moet steeds letten op de finale schatting, nadat alle waarden werden ingevoerd. Pas dan weet je zeker welke lenzen niet in voorraad zijn en zullen worden bijbesteld bij de leverancier. Je kan hier een voorbeeld zien hoe dit eruit ziet op de productpagina.

NL levertijden productpagina

Gelieve op te merken dat de algemene indicatie bij elk product “X st. op voorraad” enkel duidt op de algemene aanwezigheid van dit product in ons magazijn. In geen geval is deze indicatie van toepassing op specifieke parameters met als gevolg dat een bepaalde combinatie misschien niet in voorraad is. Gelieve enkel rekening te houden met de geschatte levertijd nadat je alles correct hebt ingevuld. Je kan dit nogmaals bekijken in het winkelmandje alvorens je afrekent en krijgt na afrekening ook een bevestigingsmail hierover van Alensa.nl. Verzending zal enkel gebeuren nadat alle producten terug beschikbaar zijn. Alensa.nl behoudt het recht om de beschikbaarheid te updaten nadat de bestelling werd geplaatst.

Bestellingen die zowel voorradige als niet-voorradige goederen bevatten

Om onnodig wachten te vermijden, is het heel belangrijk dat je na het invullen van alle correcte parameters, nogmaals de individuele geschatte levertijden van elk product controleert in jouw winkelmandje, zie voorbeeld, voor je tot betaling overgaat. Controleer dit zeker voor elk van jouw producten, vermits sommige producten mogelijks niet in voorraad kunnen zijn.

NL levertijden winkelmandje

Door over te gaan tot betaling, ga je als klant akkoord dat jouw verzending pas zal gebeuren wanneer alle producten beschikbaar zijn. Het splitsen van bestellingen waarbij voorradige goederen eerst worden verstuurd, gebeurt slechts in heel uitzonderlijke gevallen. Als je dit wenst, kan je mits bijbetaling van een extra verzendkost gelijk aan de gebruikelijke verzendkosten, jouw voorradige goederen afzonderlijk laten versturen.

Problemen bij leveringen

Alensa.nl is niet verantwoordelijk voor enige vertragingen veroorzaakt door onze leverpartners tijdens de levering zelf, bijvoorbeeld in situaties buiten onze controle zoals weersomstandig­heden, feestdagen, etc. Houd in gedachten dat wij slechts een schatting van de levertijd geven. Jouw levering kan in uitzonderlijke gevallen enkele dagen vertraging oplopen. Om een zo vlot mogelijke levering te garanderen raden wij je sterk aan om ons jouw volledige adresgegevens (straat, huisnummer, postcode en stad) te bezorgen en een telefoonnummer waarop onze logistieke partners jou kunnen bereiken. Van zodra de bestelling verzonden is, zal je ook de toegang tot een track and trace nummer ontvangen. Aarzel niet om ons te contacteren indien je daar enige problemen opmerkt.

Als een pakket om één of andere reden niet kan worden afgeleverd, wordt het vaak opgeslagen in een magazijn of opslaghuis van de koeriersdienst. De koeriersdienst zal sowieso periodiek opnieuw proberen te leveren. Echter, blijkt levering gedurende lange tijd onmogelijk en blijft het pakket onopgeëist door de klant, dan wordt het pakket ofwel teruggestuurd naar ons, ofwel vernietigd. De klant is zelf verantwoordelijk om een adres op te geven waar de klant beschikbaar is om het pakket aan te nemen. Verder dient de klant zelf de levering op te volgen en bij een moeilijke levering zelf contact op te nemen met de koeriersdienst in kwestie, zodat het pakje niet wordt vernietigd. Gebeurt dit wel, dan kan Alensa het pakje NIET vervangen of terugbetalen. Alensa zal al het mogelijke doen om de klant te bereiken om dit te vermijden. Na lange onbereikbaarheid valt de verantwoordelij­kheid bij de klant.

Claim protocol

Kom je tot de constatatie dat jouw pakket is verloren geraakt, spoorloos blijkt of verkeerd is geleverd, dan opent Alensa.nl een claim bij de betreffende leveringspartners. Onze klantendienst zal je steeds hierover uitgebreid inlichten maar zal van jou een ondertekende verklaring nodig hebben waarin staat dat jij, noch jouw familie of buren, het pakje hebben ontvangen. Eens dergelijke claim werd geopend, kunnen wij ernaar streven om jou zo snel mogelijk een terugbetaling of nieuwe zending te voorzien. Wij zijn niet in staat om terug te betalen of jouw pakje opnieuw te zenden totdat het huidige pakje officieel door de betreffende koeriersdienst als verloren werd erkend. De wachtperiode hiervoor verschilt bij iedere koeriersdienst en kan tot 21 dagen in beslag nemen.

Beschadigde verpakking

Contactlenzen en accessoires worden geleverd in een stevige verpakking van voldoende omvang, hierdoor kan je er zeker van zijn dat je jouw zending onbeschadigd en in goede staat ontvangt. Als de doos echter beschadigd is, accepteer het pakket dan niet van de logistieke partner en geef de reden op in het leveringsprotocol, bijvoorbeeld „aanzienlijke schade aan de doos“, „vloeibaar lek“ etc. Je moet ook zo spoedig mogelijk contact met ons opnemen, zodat we snel kunnen snel reageren op de situatie en nieuwe goederen kunnen verzenden naar jou.

Maestro Master Card VISA VISA Electron PayPal iDEAL DHL UPS GLS PostNL
Top