Klachten en retourzendingen

Maak een nieuw verzoek aan

Als je een probleem hebt met de producten die je hebt gekocht, log in bij jouw klantenrekening en maak een nieuwe aanvraag en selecteer het product onder het tabblad "Klachten / Retours".



Maak een nieuw verzoek aan

Pak de goederen in

Zorg ervoor dat de producten compleet zijn,en dat vooral bij brillen (bijv. bril, etui, doekje, kaartjes op het neusgedeelte, stickers, enz.). Verpak de producten zorgvuldig in een stevige doos (vul de lege ruimte in het geval van een grotere doos) om schade tijdens het transport te voorkomen. In geval van defecte contactlenzen is het belangrijk om deze in een lenzenhouder met een beetje vloeistof te plaatsen zodat ze niet uitdrogen en sluit ze zeer zorgvuldig en goed af. Voeg de originele doos en eventuele andere ongebruikte lensblisterver­pakkingen uit dezelfde verpakking in de doos met de overige defecte lenzen.

Voeg een kopie van de factuur toe

Voeg een kopie van de factuur in pakket toe zodat wij jouw verzoek sneller kunnen verwerken. Indien je ons online formulier niet gebruikt, moet je een brief met jouw bestelnummer, contactgegevens en een beschrijving van de situatie meesturen.

Verzending van de producten

a) GRATIS verzending
Na het indienen van een nieuwe claim in ons online formulier neemt onze klantenservice binnen 24 uur automatisch contact met je op. Zij zullen je een retourlabel sturen samen met instructies over hoe je de goederen naar ons terug kunt sturen.

b) Andere vervoerder
Stuur het pakket naar:

Nikola Durmaz EXPANDECO – ALENSA
Hoofdstraat 163
8162AG Epe

Bewaar het verzendbewijs zorgvuldig. In het geval van een geaccepteerde claim kunnen wij de verzendkosten vergoeden. Indien de producten in het kader van de bedenktijd binnen de termijn van 30 dagen worden teruggezonden, bestaat er geen recht op terugbetaling van de verzendkosten.

Wacht op de afhandeling van de klacht

De klachtenafdeling heeft tijd nodig om jouw verzoek te verwerken. Je kan de status van jouw klacht hier volgen.


Klachtenstatus volgen

Informatie over het verzoek

Je ontvangt informatie over de wijziging van de status van jouw verzoek via de mail.

Informatie over klachten

Als je een klacht moet indienen voor een op maat gemaakte dioptrische bril volgens jouw voorschrift, neem dan eerst contact op met onze klantenservice. We zullen ons best doen om je tegemoet te komen.

Bij klachten over andere brillen (zonnebrillen, sportbrillen, computerbrillen, monturen met demo-lenzen, enz.) dien je alle meegeleverde accessoires (bijv. etui, doekje, zonneclip, enz.) terug te sturen.

Met TopVue en Gelone contactlenzen kan je gebruik maken van de geld-terug-garantie .

Informatie over het retourneren van producten

Indien je de dioptrische bril (op maat gemaakt) op basis van jouw bestelling binnen 30 dagen wilt retourneren, vergoeden wij alleen het bedrag van de montuur - op maat gemaakte glazen kunnen helaas niet worden geretourneerd.

Om een koopovereenkomst betreffende een dioptrische bril te herroepen, kan je contact opnemen met onze klantenservice op +31 205 231 060. We zullen ons uiterste best doen om je tegemoet te komen.

Wanneer je een bril (zonnebril, sportbril of dioptrische bril) terugstuurt, dien je alle accessoires (bijv. etui, doekje, zonneclip, enz.) terug te sturen.

Zie de algemene voorwaarden voor alle details: